با تلاش فناوران یك شركت دانش بنیان محقق شد

ساخت دستگاه لایه نشانی فوق سخت برای افزایش مقاومت قطعات صنعتی

ساخت دستگاه لایه نشانی فوق سخت برای افزایش مقاومت قطعات صنعتی

به گزارش لیمو بلاگ یكی از شركتهای دانش بنیان مستقر در شهرك علمی وتحقیقاتی اصفهان با ساخت دستگاه لایه نشانی علاوه بر صادرات آن، پره توربین ها را لایه نشانی كردند كه تست های خارجی آن نشان داد مشابه خارجی ۵ برابر عملكرد بهتری دارد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا محمدجواد مصیبی، مدیرعامل این شركت دانش بنیان مستقر در شهرك علمی وتحقیقاتی اصفهان در تور علمی خبرنگاران حوزه نانو تصریح كرد: در این شركت خدمات پوشش های نانو و نانو كامپوزیت عرضه می شود.
وی افزود: در این روش قطعات داخل محفظه ای قرار داده می شود و بعد از بسته شدن درب محفظه فرایند پوشش دهی قطعات آغاز می شود.
مصیبی اضافه كرد: فعالیت این شركت در ابتدا به صورت خدمات لایه نشانی بوده است و با قراردادی كه با یك شركت چینی منعقد كردیم، نخستین دستگاه پوشش های نانو ساختار را صادر كردیم.
به گفته وی، این دستگاه در سال ۹۰ در شركت به بهره برداری رسید؛ پس از این دستگاه سفارش پنج دستگاه دیگر از این شركت چینی عرضه شد. این دستگاه به صورت مهندسی معكوس طراحی شده و هم اكنون شرایط طراحی، ساخت و تعمیر و نگهداری دستگاه را در كشور ایجاد كردیم.
وی كشور روسیه را نخستین كشور برای ساخت این دستگاه اعلام نمود و اظهار داشت: كشورهای اروپایی و آمریكایی به تولید این دستگاه وارد شدند و كره جنوبی، ژاپن، سوییس و آلمان همچون كشورهای سردمدار تولیدكننده این دستگاه هستند.
مصیبی با تاكید بر اینكه دستگاه های ساخته شده قادر به اعمال پوشش های سخت هستند، اظهار داشت: از این دستگاه می توان برای پوشش دهی قطعات صنعتی تمام صنایعی كه در معرض سایش، خوردگی و مشكل چسبندگی قرار دارند، بهره برد.

مدیرعامل این شركت دانش بنیان خاطرنشان كرد: پره توربین ها به علت مجاورت با گردو خاك و ذرات معلق همواره گرفتار فرسایش و خوردگی می شوند، از این رو با استفاده از این دستگاه مبادرت به پوشش دهی پره های توربین كردیم.
به گفته وی، پوشش دهی پره ها با استفاده از این دستگاه برای شركت مپنا انجام شد كه در تستهای انجام شده در ایتالیا نشان داد پوشش های اعمال شده پنج برابر نمونه های مشابه سایر روش ها عملكرد بهتری دارد.
مصیبی از كاربرد این روش برای پوشش دهی لوازم خانگی یكی از شركتهای داخلی اطلاع داد و اظهار داشت: این دستگاه به چین صادر شده و برای انجام مذاكراتی با كشورهای اندونزی و تركیه در حال رایزنی هستیم.
این محقق، قیمت پایین دستگاه را از خصوصیت رقابتی این محصول دانش بنیان در حوزه فناوری نام برد و اظهار داشت: این دستگاه یك سوم قیمت نمونه خارجی و اروپایی است.
وی اضافه كرد: با استفاده از این دستگاه می توان پوشش هوایی مقاوم به سایش، خوردگی، دما، كاهش ضریب اصطكاك و چسبندگی اعمال كرد.
مصیبی با اشاره به اینكه لایه نشانی بر روی قطعات صنعتی به روش رسوب فیزیكی بخار یا پی وی دی است، اظهار داشت: پوشش های اعمال شده روی سطح در انواع تزیینی برای شیرآلات و دكوراسیون، ضد اشعه "یو وی" برای ابزار پزشكی و مقاوم به سایش خوردگی است كه با پوشش های فوق مقاوم می توان قطعات صنعتی را پوشش دهی كرد.
مصیبی با اشاره به اینكه در این تحقیق علاوه بر اعمال پوشش های مقاوم روی قطعات صنعتی، نسبت به پوشش های استریل و مقاوم به خوردگی و سایش در تجهیزات پزشكی اقدام كردیم، اظهار داشت: اعمال پوشش ها برای تجهیزات پزشكی در دست اجرا قرار دارد و تجاری سازی نشده است.



1397/12/01
14:47:42
5.0 / 5
4582
تگهای خبر: پزشكی , تولید , خدمات , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲