رئیس پارك علم و فناوری خراسان رضوی اعلام كرد

فعالیت ۳۱۰ شركت دانش بنیان و فناور در پارك مشهد، برگزاری نمایشگاهی در عسلویه طی هفته آینده

فعالیت ۳۱۰ شركت دانش بنیان و فناور در پارك مشهد، برگزاری نمایشگاهی در عسلویه طی هفته آینده

لیمو بلاگ: رئیس پارك علم و فناوری خراسان رضوی اظهار داشت: هدف ما در پارك علم و فناوری افزایش ثروت مبتنی بر دانش است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا- منطقه خراسان، رضا قنبری در همایش نوآوری و فناوری در صیانت از دارایی های فیزیكی كه در پارك علم و فناوری خراسان برگزار شد، با تاكید بر اینكه ۳۱۰ شركت دانش بنیان و فناور در پارك علم و فناوری استان وجود دارد، اظهار داشت: نزدیك به ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی و متخصصین در این شركت ها مشغول به فعالیت هستند كه ۵۲ درصد از آنها دانش آموخته دانشگاه فردوسی هستند.
وی اظهار نمود: پارك علم و فناوری زیرنظر وزارت علوم است و وظیفه ما این است كه به هسته هایی كه در حوزه فناوری و نوآوری گرد هم آمدند، كمك نماییم تا تیم تشكیل تیم دهند و آن تیم بتواند مفاهیم تجاری و فروش را به درستی فرا گیرد و در نهایت تشكیل شركت دانش بنیان دهد. سه الی پنج سال در خدمت این تیم ها هستیم و طی انجام فرآیندهای ارزیابی، بخش خصوصی كمك می نماید تا پتانسیل تیم ها و هسته هایی كه معمولاً چگالی دانش در آنها بالا است را برای تجاری كردن بسنجند و راه را به آنها نشان دهند.
رئیس پارك علم و فناوری خراسان رضوی افزود: ازاین رو می توان گفت اصلی ترین وظیفه ما در پارك علم و فناوری خراسان، رشد شركت های دانش بنیان و فناور است كه گاهی اوقات با هسته های دو الی سه نفره آغاز می شود و این امر اصلی ترین وظیفه ما در جهت هدفمان یعنی افزایش ثروت مبتنی بر دانش است.
وی با اشاره به اینكه باید در پارك علم و فناوری بیشتر از اینكه به محصول و فناوری كه تیم عرضه داده دقت نماییم، به تیمی كه این محصول و فناوری را ساخته دقت كنیم، خاطرنشان كرد: حالا پارك های علم و فناوری دنیا در نسل سوم به سر می برند و امیدوارم كه ما هم بتوانیم با رهنمودها و كمك هایی كه می شود، در این راستا قدم برداریم و آن هم تنها با شبكه سازی امكان پذیر می شود؛ بدین معنا كه پارك های علم و فناوری با شبكه ای كردن دانشگاه ها، صنعت، مشاورین و سرمایه گذارها كه نهادهای كوچكی هستند، بتوانند ارتباطی میان این مراكز ایجاد كنند و سرعت ارتباط گیری را بالا برند.
قنبری تصریح كرد: اصلی ترین فعالیتی كه این شبكه سازی باید برای صنایع انجام دهد، استفاده از نوآوری است كه در گذشته شركت ها تنها تولید می كردند و بعد متوجه شدند كه باید به مشتری احترام بگذارند و پس از آن فهمیدند كه باید در تولید و توسعه بازار نوآوری داشته باشند و این هزینه بر شد و دانشگاه ها را به خدمت گرفتند و در نهایت درهای كارخانه را باز و R&Dها را به تدریج برون سپاری كردند.
وی افزود: اتفاقی كه می تواند در پارك علم و فناوری و برای صنایع بزرگ تر رخ دهد، می تواند در این مكان نمود بیشتری داشته باشد و شركت ها و تیم های فناوری كه در پارك وجود دارند، بتوانند كمك كنند كه هزینه های R&D صنایع بزرگ را پایین آورند و ارتباطاتی كه با دانشگاه برقرار شده، بتواند ورود علم را تسریع بخشد.
رئیس پارك علم و فناوری خراسان رضوی بیان كرد: حالا پارك علم و فناوری با دانشكده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد ارتباطات خوبی برقرار و جلسات مشترك زیادی برگزار كرده تا سریع تر هسته ها و تیم ها به یكدیگر متصل شوند و هم اكنون پارك خراسان رضوی با محوریت انرژی توانسته برای نخستین بار با چهار الی پنج پارك در ایران، شبكه ای از پارك های علم و فناوری را تهیه نماید.
وی اظهار نمود: چهار پارك در مناطق جنوب و نفت خیز وجود دارد؛ اما تكنولوژی، تولیدات و نوآوری هایی كه متخصصان خراسان رضوی در این زمینه دراختیار دارند، بسیار بالاتر از چیزی است كه در جنوب كشور تولید می شود. همینطور در همین راستا هفته آینده در عسلویه با محوریت پارك علم و فناوری خراسان رضوی نمایشگاهی برگزار می شود.




1397/12/02
19:28:34
5.0 / 5
4974
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴