قرارگرفتن ایران در بین قدرت های تولیدكننده واكسن

قرارگرفتن ایران در بین قدرت های تولیدكننده واكسن

به گزارش لیمو بلاگ وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ایران راه صدساله ای را خصوصا در حوزه واکسن پیموده است، اظهار داشت: ایران در بین ۶ کشور تولید واکسن قرار گرفته است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا سعید نمکی در نمایشگاه سیمولاتورهای پزشکی ساخته شده توسط شرکتهای دانش بنیان که امروز در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مدت ها بود که چگونگی آموزش پزشکی به صورت مجازی از رؤیاهای ما به شمار می رفت، اضافه کرد: این امر بخصوص در روزهای کرونا بیشتر احساس می شد که با همت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و شرکتهای دانش بنیان محقق شد.
وی افزود: با همکاری صورت گرفته میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و شرکتهای دانش بنیان با سیمولاتورهای پزشکی به نقطه ای رسیده ایم که میتوان از آن بهره برد.
نمکی ضمن اشاره به نمایشگاه سیمولاتورهای پزشکی در نمایشگاه بین المللی اظهار داشت: امروز شاهد به کارگیری ابزارهایی بودیم که در آموزش مجازی برای دانش آموزان، دانشجویان، رزیدنت ها، اساتید و جراحان و... قابل استفاده می باشد.
وی تصریح کرد: ما نگران بودیم در آموزش پزشکی گرفتار کمبود و نقصان شویم، اما ضروری بود برای احترام به مردم و کاهش صدمه بیماران، آموزش های پزشکی را به واسطه دستگاههای ایرانی انجام دهیم.
نمکی ضمن اشاره به ربات جراح یکی از شرکتهای دانش بنیان اظهار داشت: این ربات یکی از دستگاههای خوب و مورد توجه در این نمایشگاه بوده است.
وزیر بهداشت ضمن اشاره به فعالیت محققان در ۶ پلت فرم واکسن کرونا تصریح کرد: ایران راه صدساله ای را خصوصا در حوزه واکسن پیموده است، به صورتی که تابحال در ۶ پلت فرم واکسن کرونا توسط محققان درحال مطالعه یا تولید است.
وی اضافه کرد: همینطور جمهوری اسلامی ایران در کنار همه عظمت ها می تواند بعنوان یکی از بزرگترین مراکز تکنولوژی دانش علوم پزشکی و رشته های وابسته در کل جهان نقش آفرینی کند.
به گفته وی حالا ما جزو ۶ کشور مطرح دنیا هستیم که توانسته ایم در حوزه واکسن کووید از صفر تا صد ورود پیدا نماییم و امیدواریم در آینده بازار خوبی برای صادرات داشته باشیم.




منبع:

1400/03/26
22:36:29
5.0 / 5
1014
تگهای خبر: بین المللی , پزشكی , تكنولوژی , تولید
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳