جزییات ارزیابی و تأیید محصولات دانش بنیان منجر به تجاری سازی برای رساله دكتری دانشگاه آزاد

جزییات ارزیابی و تأیید محصولات دانش بنیان منجر به تجاری سازی برای رساله دكتری دانشگاه آزاد

لیمو بلاگ: دستورالعمل «جزئیات ارزیابی و تأیید محصولات دانش بنیان منجر به تجاری سازی جهت پیش دفاع و دفاع از رساله دکتری دانشگاه آزاد اسلامی» از طرف معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ گردید.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی طی دستورالعملی «شیوه نامه اجرائی ارزیابی و تأیید محصولات دانش بنیان منجر به تجاری سازی با تأیید معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی جهت پیش دفاع و دفاع از رساله دکتری» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استانها ابلاغ نمود.
دکتر دهقانی فیروزآبادی در این دستورالعمل تاکید کرده که «شیوه نامه اجرائی ارزیابی و تأیید محصولات دانش بنیان منجر به تجاری سازی با تأیید معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی جهت پیش دفاع و دفاع از رساله دکتری» در امتداد تحقق ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی برای دستیابی به دانشگاه حل مسأله و کارآفرین تدوین و ابلاغ گردیده است.
بر اساس این دستورالعمل در امتداد تولید دانش فنی، ارائه نمونه محصول اولیه و فروش خدمات بر طبق فاکتورهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یا معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری جهت بررسی پروسه دفاع فناورانه بعنوان شرط لازم و کافی است.
در بندهایی از این دستورالعمل آمده است: برای ستاندن شرایط دفاع از رساله دکتری تیم رساله می تواند بعد از ساخت نمونه اولیه/خدمت (فروش خدمات) متناسب با فاکتورهای مورد نظر برای ستاندن تأییدیه مجوز دانش بنیان اقدامات لازم را بوسیله سامانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت دریافت تأییدیه مجوز دانش بنیان انجام دهند.
همچنین تیم رساله می تواند بعد از ساخت نمونه اولیه/فروش خدمات، درخواست بررسی سطح دانش بنیانی محصول یا خدمات خودرا بعد از تأیید معاونت پژوهش و فناوری واحد ذیربط بوسیله سامانه پژوهشیار به دبیرخانه شورای مدیریت کارهای دانش بنیان دانشگاه ارسال نماید.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه منوط به ارائه مستندات لازم، مجوز دانش بنیان شرکت های دانش بنیان سطح یک بالاتر از ۷ امتیاز پژوهشی و شرکت دانش بنیان سطح ۲ را برابر کسب ۷ امتیاز پژوهشی به حساب آورده و مجوز کفایت علمی لازم برای پیش دفاع و دفاع از رساله دکتری را برای متقاضی صادر می کند.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مجوز دانش بنیان سطح ۳ حائز امتیاز برای کسب شرایط لازم برای پیش دفاع و دفاع نخواهد بود.




منبع:

1400/04/03
14:39:02
5.0 / 5
2308
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳