برای ارتباط با سایر خودروها؛

نمونه اولیه خودرو مجهز به اینترنت ۵جی ساخته شد

نمونه اولیه خودرو مجهز به اینترنت ۵جی ساخته شد

به گزارش لیمو بلاگ در كنگره بین المللی موبایل از نمونه اولیه خودروی برقی دونفره ای رونمایی گردید كه مجهز به اینترنت ۵جی است و می تواند با بقیه خودروها به صورت بی سیم ارتباط برقرار كند.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از نیواطلس، شركت خودروسازی Seat در كنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ میلادی از نمونه اولیه یك خودروی برقی شهری به نام Minimo رونمایی كرده است. این خودرو دو نفره است.
خودروی مذكور علاوه بر راحتی و امنیت، قدرت مانور و سهولت استفاده یك موتورسیكلت را دارد. البته این خودرو به Renault Twizy شباهت دارد.
بهرحال خودروی Minimo طوری مهندسی شده تا با پلت فرم های حمل ونقل آینده همخوان باشد. در آینده ترافیك محدود می شود و فقط چند اپراتور قابلیت حمل ونقل را عرضه می كنند.

یكی از نكات جالب Minimo باتری آن است. هرزمان باتری خودرو تمام شود، می توان باتری آنرا در ایستگاه های مخصوص شارژ كرد. علاوه برآن شركت تولید كننده سیستم تعویض باتری هم برای خودرو در نظر گرفته است. ازاین رو احتمال دارد یك بانك باتری در شهر راه اندازی شود و كاربران فقط در عرض چند دقیقه باتری های خویش را به راحتی از مكان خود خارج و تعویض كنند.
از آنجائیكه این خودرو هنوز در مراحل اولیه است، مشخصات دقیق آن اعلام نشده است. اما تابحال مشخص شده خودرو مانند موتورسیلكت یك چراغ جلویی خواهد داشت. علاو برآن درهای وسیله نقلیه به سمت بالا باز می شوند. چشم اندازی ۳۶۰ درجه هم برای سرنشینان خودرو در نظر گرفته شده است. چرخ های خودرو هم ۱۷ اینچی هستند.
در كنار این موارد سرعت خودرو برپایه سن راننده عرضه می شود. بیشترین سرعت برای رانندگان جوان ۴۵ كیلومتر برساعت و برای بقیه افراد ۹۰ كیلومتر برساعت است.
اما جالب ترین نكته درباره این طرح اولیه، آن است كه خودروی مذكور فناوری های ۵G مجهز است. بدین سان Minimo می تواند به صورت بی سیم با خودروهای دیگر و زیربنای شهری ارتباط برقرار كند.
خودروی مذكور الان در خیابان های بارسلونا در حال آزمایش است.

1397/12/08
15:42:36
5.0 / 5
5126
تگهای خبر: بین المللی , تولید , خودرو , خودروسازی
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵