زنجیره زیست بوم فناوری و نوآوری حمل و نقل كالا تكمیل می شود

زنجیره زیست بوم فناوری و نوآوری حمل و نقل كالا تكمیل می شود

لیمو بلاگ: ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی اعلام نمود زنجیره زیست بوم فناوری و نوآوری حمل و نقل کالا تکمیل می شود.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری، تکمیل زیست بوم فناوری و نوآوری حمل و نقل کالا در کشور یک ضرورت است و این کار با شناسایی همه فعالان این حوزه میسر می شود.
در این راستا نشستی توسط ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور شرکت های فعال حوزه مدیریت لجستیک و ارائه راه کار برای معضلات حمل و نقل و با هدف یکپارچه سازی و ایجاد رگولاتوری میان ارائه دهندگان محصولات و خدمات و ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل اجرا شد.
منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این جلسه، با تاکید بر ضرورت شناسایی و استفاده از ظرفیت های موجود داخلی در زمینه حمل و نقل کالا اظهار داشت: باید تلاش نماییم همه بازیگران تخصصی و فعال این حوزه را بشناسیم و از ظرفیت های موجود کشور برای توسعه دادن به صنعت حمل و نقل کالا استفاده نمائیم.
وی اضافه کرد: برای این کار نیازمند طراحی یک پروسه اصولی هستیم تا به کمک آن، مدل اصولی و مورد تایید خودرا بیابیم. اما این کار بدون در نظر گرفتن زیست بوم سنتی فعلی و تجربیات موجود، نتیجه بخش نخواهد بود.
به گفته منطقی، طراحی این فرایند، مسیر حرکت را برای علاقه مندان ورود به این حوزه فراهم می آورد. باید توجه داشته باشیم که این کار را متناسب با توانمندی های موجود کشور انجام دهیم و مدیریت نماییم.
وی افزود: سیستم حمل و نقل کالای فعلی کشور چندان کارآمد نیست؛ اما می توانیم از تجربه های موجود در آن بهره ببریم و مدل استاندارد خودرا برمبنای آن پیاده سازی نماییم. در این پروسه باید نقش و جایگاه نهادهای مرتبط هم دیده شود.
دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همین طور اظهار داشت: در این کار استفاده از تکنولوژی های جدید مورد تاکید است و باید شرکتها و افرادی که دراین زمینه فعالیت و ایده های کاربردی دارند هم مورد حمایت قرار گیرند. ایجاد یک کنسرسیوم از شرکت های فعال این حوزه ضروری می باشد.


منبع:

1400/04/19
18:50:33
5.0 / 5
1220
تگهای خبر: تكنولوژی , خدمات , سنتی , سیستم
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳