به دلیل شیوع كرونا؛

کمبود تراشه تولید گوشی ارزان گوگل در هند را متوقف کرد

کمبود تراشه تولید گوشی ارزان گوگل در هند را متوقف کرد

طرح دو شرکت گوگل و جیو برای تولید گوشی ارزان در هند به سبب کمبود جهانی تراشه که به سبب شیوع ویروس کرونا رخ داده، متوقف گردید.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از انگجت، این گوشی که جیوفون نکست نام دارد مقرر است در صورت برطرف شدن موانع تولید در اوایل نوامبر آینده تولید شود.
جیو بزرگ ترین شبکه تلفن همراه هند را اداره می کند و گوگل می خواهد با همکاری این شرکت نخستین تلفن همراه خودرا بطور اختصاصی در هند تولید نماید. این گوشی ارزان با شبکه های نسل چهارم تلفن همراه سازگاری دارد و انتظار می رود با بهره گیری از آن دسترسی مردم کم درآمد به خدمات متنوع مخابراتی و تلفن همراه افزایش یابد.
دو طرف با صدور بیانیه مشترکی در این مورد گفته اند بااینکه پیشرفت های قابل توجهی در حوزه تولید این گوشی رخ داده و آزمایش آن توسط عده محدودی از کاربران انجام شده، اما باید بازخوردهای بیشتری در مورد گوشی مورد اشاره دریافت شود.
این دو شرکت به صراحت علت تأخیر در تولید انبوه گوشی مورد اشاره را بیان نکرده اند، اما در بیانیه خود تصریح کرده اند که با گذشت زمان بیشتر به کاهش کمبودهای صنعت نیمه هادی در جهان کمک خواهد شد. شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی موقت خیلی از کارخانه های تولید تراشه شد و این امر شرکت های سازنده انواع وسایل برقی و الکترونیک، خودروسازان و غیره را تحت تأثیر قرار داد.
گوگل سال قبل ۴.۵ میلیارد دلار سهام شرکت جیو را خریداری کرد تا حضور و فعالیت خودرا در هند گسترش دهد. یکی از نخستین برنامه های مشترک دو طرف تولید گوشیهای ارزان اعلام گردید. ادعا شده این گوشی دارای دوربین های قوی، پشتیبانی از فناوری چندرسانه ای اچ دی ار و فناوری واقعیت افزوده و قابلیت تصویربرداری با کیفیت در شب است.

1400/06/20
11:26:11
5.0 / 5
1035
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱