دو رقابت در رؤیای کهکشانی من به مناسبت هفته جهانی فضا

دو رقابت در رؤیای کهکشانی من به مناسبت هفته جهانی فضا

لیمو بلاگ: ششمین جشنواره کشوری «رؤیای کهکشانی من» به مناسبت هفته جهانی فضا به همت انجمن نجوم آیاز تبریز در دو بخش رقابت کشوری نقاشی و دوره های آنلاین آموزش نقاشی با محوریت نجوم و فضا برگزار می گردد. بخش رقابتی جشنواره ویژه رده سنی ۵ تا ۱۶ سال است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، این جشنواره با هدف ترویج دانش نجوم و فضا، آشنایی مردم با اهمیت این دو دانش، نقش یافته های این حوزه ها در بهبود زندگی بشر، زیبایی های چشم نواز آسمان شب و تأثیر ادبیات و هنر در پرورش تخیل و پیشرفت جوامع بشری برگزار می گردد.
مریم فخیمی، دبیر جشنواره «رؤیای کهکشانی من» با بیان اینکه این جشنواره شامل دو بخش است، درباره هدف رویداد اظهار داشت: بخش رقابت این جشنواره برای سنجش توانایی خلق آثار هنری برگزار نمی گردد، بلکه هدف نهایی این رقابت آشنا کردن کودکان و نوجوانان با دانش نجوم و فضا است. به امید این که از میان شرکت کنندگان افرادی پرورش یابند که بتوانند باعث پیشرفت بیشتر از پیش دانش نجوم و صنعت فضایی در ایران شوند.
بخش رقابت نقاشی
وی اضافه کرد: با عنایت به این که به منظور پاسداشت نقش بانوان در پیشرفت دانش و صنعت فضایی و همینطور ایجاد انگیزه در بین دختران و زنان برای ورود به این حوزه، شعار هفته جهانی فضا در سال ۲۰۲۱، توسط کمیته هفته جهانی فضا «زنان در عرصه فضا» انتخاب شده است، موضوعات بخش رقابت نقاشی هم متناسب با این شعار تعیین شدند.
فخیمی در اینباره توضیح داد: دو عنوان «رویارویی و تعامل دختران فضانورد ایرانی با پدیده های ناشناخته در کشف فضای بیکران هستی و سفرهای فضایی با سفینه های جدید در صد سال آینده» جهت شرکت در بخش رقابت نقاشی در نظر گرفته شده است.
دبیر جشنواره اضافه کرد: در این جشنواره، دوره های آنلاین آموزش نقاشی با محوریت نجوم و فضا با هدف افزایش توانمندی علاقمندان به نقاشی به منظور آمادگی جهت شرکت در رقابت کشوری نقاشی اجرا می شود.
دکتر ابوالفضل عبدالهی فرد و دکتر فرنوش شمیلی از اعضای هیئت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز و دکتر طاسین عواطفی فرد داوران بخش رقابت نقاشی خواهند بود.

علاقه مندان فرصت دارند تا ۱۵ آبان آثار خویش را ارسال و برای اطلاع از قوانین بخش رقابت نقاشی و شیوه ارسال آثار به وبگاه انجمن نجوم آیاز رجوع کنند.



1400/06/29
13:38:56
5.0 / 5
809
تگهای خبر: آنلاین , دانشگاه , سفر , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳