پخت دقیق غذای چاپ سه بعدی با لیزر!

پخت دقیق غذای چاپ سه بعدی با لیزر!

محققان دانشگاه کلمبیا با استفاده از نور لیزر موفق به پخت دقیق و با کیفیت مواد غذایی شدند که با استفاده از چاپگرهای سه بعدی تهیه شده است.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از نیواطلس، تولید و عرضه مواد غذایی در اشکال مختلف و با ترکیبات متعدد با دقتی در حد چند میلیمتر با استفاده از چاپگرهای سه بعدی امکان دارد. اما پخت و پز این مواد غذایی هنوز باکیفیت و دقت مناسب برای رفع نیازهای افراد ممکن نیست. از همین رو دانشمندان از لیزر برای پختن مواد مذکور و رسیدن به استانداردهای بهینه استفاده کردند.
در این فرآیند از پودر جوجه برای تهیه یک محصول غذایی گوشتی با استفاده از چاپگر سه بعدی استفاده شد. نمونه های مورد اشاره ۳ میلیمتر ضخامت و ۶۴۵ میلی متر مربع مساحت داشتند. سپس این ماده غذایی از راه پالس های لیزری آبی یا مادون قرمز نزدیک به طول موج ۴۴۵ نانومتر و ۹۸۰ نانومتر در دو مرحله گرم شد.
اشعه لیزر با استفاده از یک الگوی مارپیچی بخش های مختلف گوشت را گرم کرد. این فرآیند با عنایت به ضخامت و مساحت گوشت بین ۵ تا ۱۴ دقیقه طول می کشد. یک دوربین مادون قرمز به صورت مداوم دمای سطح مرغ را اندازه گیری می کند تا از کیفیت پخت آن اطمینان حاصل شود. انتظار می رود در آینده نزدیک برای تجاری سازی این فرآیند اقدام گردد.


منبع:

1400/06/30
17:42:47
5.0 / 5
1173
تگهای خبر: تولید , دانشگاه , كیفیت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲