اعلام نحوه پذیرش برگزیدگان المپیادهای علمی و جشنواره های دانش آموزی در رشته های علوم پزشکی

اعلام نحوه پذیرش برگزیدگان المپیادهای علمی و جشنواره های دانش آموزی در رشته های علوم پزشکی

به گزارش لیمو بلاگ آئین نامه « نحوه پذیرش برگزیدگان المپیادهای علمی و جشنواره های دانش آموزی در رشته های علوم پزشکی» که به توشیح وزیر بهداشت رسیده است، جهت اجرا به دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ گردید.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، در این ابلاغیه که به تایید و امضای دکتر سید محمد پورحسینی مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی رسیده، خطاب به سرپرستان و رؤسای دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی آمده است:
با عنایت به مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی درمورد برگزیدگان المپیادهای علمی دانش آموزی و در اجرای بند یک ماده ۲ آئین نامه تشکیل شورای هدایت استعدادهای درخشان در وزارت بهداشت مورخ ۱۳ مرداد سال۸۶ و به منظور پذیرش و تسهیل در ادامه تحصیل دانش آموزان برگزیده و خلاق، این آئین نامه تدوین و اجرا می شود.
ماده ۱: در ماده یک این آئین نامه به تعارف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همینطور هر یک از دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی و مؤسسات وابسته به وزارت بهداشت و همینطور سازمان سنجش آموزش کشور پرداخته شده است.
و همینطور در ماده یک به کد رشته محل اشاره ای شده است.
کدر رشته محل: هر یک از کدهای محل تحصیل مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری گروه علوم تجربی در سال ورود به دانشگاه است.
ماده ۲: برگزیدگان المپیادهای علمی کشوری بخش دانش آموزی و برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی با عرضه گواهی معتبر می توانند در دوره تخصصی کارشناسی پیوسته رشته های گروه پزشکی و دکترای عمومی ( پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) در دانشگاه ها به شرح ذیل پذیرفته شوند.
الف: دارندگاان مدال طلای کشوری از المپیادهای علمی دانش آموزی، زیست شناسی و شیمی و مدال طلای بین المللی از المپیادهای فیزیک، ریاضی و کامپیوتر که دارای دیپلم تجربی هستند می توانند بدون کنکور و به صورت مستقیم در کد رشته محل مورد تقاضا ( مازاد بر ظرفیت) پذیرفته شوند.
ب: دارندگان مدال نقره و برنز کشوری از المپیادهای علمی دانش آموزی زیست شناسی و شیمی و مدال طلا، نقره و برنز کشوری از المپیادهای فیزیک، ریاضی- کامپیوتر و رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره جوان خوارزمی در دوره های دانش آموزی با مشارکت حداقل ۵۰ درصد در دستاورد حائز رتبه به شرط شرکت در آزمون سراسری و کسب حد نصاب نمره علمی ۹۰ درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده آزاد در کد رشته محل مورد تقاضا حداکثر معادل ۱۰ درصد ( مازاد بر ظرفیت) پذیرفته شوند.
تبصره یک: افراد مشمول این ماده برای کسب پذیرش ورود به هر دوره تحصیلی باید علاوه بر مدارک مورد نیاز اسناد دال بر برگزیده شدن خویش را بر حسب مورد به سازمان سنجش عرضه کنند. این گواهی ها باید در مورد المپیادهای علمی به تایید سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و برای جشنواره جوان خوارزمی به تایید د بیرخانه جشنواره رسیده باشد.
ماده۳: افراد مشمول این آئین نامه مجاز هستند حداکثر تا یکسال تحصیلی بعد از زمان دانش آموختگی و صرفاً برای یک مرتبه از تسهیلات آن بهره مند شوند.
ماده ۴: مسؤولیت اجرای این آئین نامه برعهده سازمان سنجش آموزش کشور و در شرح و تفسیر مفاد آن، نظر معاون آموزشی وزارت ملاک عمل می باشد.
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، این آئین نامه مشتمل بر یک مقدمه، چهار ماده و یک تبصره در تاریخ ۲۱ مهر ماه ۹۹ به تصویب شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت بهداشت رسیده و جایگزین آئین نامه نحوه پذیرش برگزیدگان المپیادهای علمی و جشنواره های دانش آموزی در رشته های علوم پزشکی مصوب ۷ دی سال ۸۲ می شود و برای پذیرش دانشجو از سال ۱۴۰۲ لازم الاجرا می باشد.



1400/07/15
13:27:57
5.0 / 5
2057
تگهای خبر: بین المللی , پزشكی , دانشگاه , سازمان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲