مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی:

مشارکت 500خیر برای وقف در جایزه مصطفی

مشارکت 500خیر برای وقف در جایزه مصطفی

مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی از مشارکت ۵۰۰ خیر برای وقف در این جایزه اطلاع داد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از مهر، مهدی صفاری نیا امشب در مراسم چهارمین دوره اعطای جایزه مصطفی اظهار داشت: جایزه مصطفی (ص) برگ زرینی از پشتوانه ای به قدمت تمدن های باستانی در افق تاریخ است تا چشمه های دانش، بار دیگر از دل امت اسلامی بجوشد.
مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی اظهار داشت: این بنیاد به پشتوانه حمایت خیرین و حامیانی نیک اندیش و آینده نگر، تابحال از مشارکت بالغ بر ۵۰۰ خیر، واقف و هنرمند نیکوکار در سطح بین الملل جهت تأمین منابع جوایز ادوار گذشته و فعالیتهای خویش بهره برده است.
وی تصریح کرد: حمایت هنرمندان در پایه گذاری موزه‌ نر مصطفی (ص)، همراهی نمایندگان و سفیران جایزه در کشورهای جهان و بیشتر از ۲۰۰ همیار جایزه از کشورهای جهان و اهدای منابع مالی توسط اعضای جامعه خادم المصطفی در چارچوب صندوق تأمین مالی جایزه، پایه های این حرکت علمی-فرهنگی را تقویت کرد.
صفاری نیا اظهار داشت: این حرکت مردمی در استقامت بنیان ‎های دانش، ثمره ای داشت تا برنامه هایی از آنرا در غنای چهارمین "هفته جایزه" با حضور بیشتر از ۵۰ شخصیت علمی و فناوری از ۱۵ کشور جهان از روز دوشنبه ۲۶ مهرماه شاهد بوده ایم.
وی افزود: در این مهم سعی شده تا از جامعه ای که بر محور برترین های علم و فناوری جهان اسلام گردهم آمده اند، در جهت تدبیر بر حل مسائل کشورهای اسلامی برنامه ریزی شود که در چارچوب برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (استپ) با همکاری ۱۴ مرکز علمی و فناوری در ایران و برنامه های همگانی سازی علم، همچون نشست های کافه های علم وآشنایی بیشتر مدعوین هفته جایزه با توانمندی های علم و فناوری در چارچوب برخی بازدیدها تقویت شد.
صفاری نیا با اشاره به اینکه بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) تابحال در بنا نهادن شبکه ای قریب به ۶۵۰۰ نفر از اصحاب علم و فناوری از ۵۰ کشور و تعامل با ۹۱۰ مرکز معتبر بین المللی، زمینه توسعه همکاریهای علمی و فناوری را در چارچوب برنامه استپ فراهم آورده است، اظهار داشت: برنامه ای که در کنار دوره ها و کارگاه های آموزشی، به عرضه فرصت های تحقیقاتی کاربست-محور، نزد اساتید و دانشمندان برجسته بین المللی می پردازد و تابحال ۱۳ دوره از این نوع نشست های علمی و فناوری در چهار کشور اسلامی برگزار شده است.
وی اظهار نمود: حوزه های ظرفیت سازی در چارچوب رقابت علمی کنز، که بستری برای حل مسئله با روش های علمی و فناورانه با تمرکز بر دانشمندان جوان پایه گذاری شده است، تابحال بالغ بر ۱۰۰۰ متقاضی را از ۱۵ کشور با خود همراه داشته است.
صفاری نیا با اشاره به اینکه در تقویت بنیان های تولید علم و توسعه فناوری، رهبران آینده را باید از نوجوانی و کودکی دریافت، خاطرنشان کرد: در این راستا برنامه دانش آموزی نور در ۴ دوره از عمر خویش بیشتر از ۱۵۰۰۰ مخاطب را شریک خویش کرده است.
دبیر اجرایی جایزه مصطفی تصریح کرد: در حصول اهداف این جایزه جهانی، لازم است گفتمانی بر پایه های علم نافع در کشورهای اسلامی جریان یابد که همراهی رسانه های جمعی و تخصصی و محافل ترویج علم، با مشارکت فعال رسانه های علمی و عمومی معتبر در سطح بین الملل در ادوار مختلف قوت گرفته است تا به برکت این حرکت بزرگ، مسیر رشد جوامع اسلامی بیشتر از پیش تقویت و بارور شود.
دبیر اجرایی جایزه مصطفی با اشاره به اینکه بنیاد علم و نوآوری مصطفی امید دارد تا در اتحاد و هم افزایی با اصحاب علم و عمل و تکیه بر بنیان های اخلاقی و فرهنگی که از تمدنی طلایی در جهان اسلام وامدار است و به برکت دانش و سرمایه های علم و فناوری در جهان اسلام، باری دیگر اوجی بر رستاخیز علمی سازیم و قلّه های دانش را فتح و مرزهای کنونی علم را درنوردیم تا احیای تمدنی فاخر را زمینه ساز باشیم.


منبع:

1400/07/30
12:01:03
5.0 / 5
1114
تگهای خبر: بین المللی , تولید , فناوری , موزه‌
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳