در لایو اینستاگرام ستاد نانو صورت می گیرد

بررسی وضعیت تولید پوشاک نانویی

بررسی وضعیت تولید پوشاک نانویی

لیمو بلاگ: صفحه اینستاگرام ستاد نانو نشستی در حوزه پوشاک ورزشی ضدباکتری بر پایه فناوری نانو برگزار می نماید.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، صفحه اینستاگرام نانو و صنعت، چهارشنبه ۳ آذرماه نشستی در حوزه "نخ های نایلون، پلی استر و پوشاک ورزشی ضدباکتری بر پایه فناوری نانو" را با هدف معرفی برنامه های حمایتی و صنعتی کشور، کاربردهای صنعتی، توانمندی ها و محصولات صنعتی فناوری نانو ایران و ایجاد فضای پویا و زنده پرسش و پاسخ با حضور مدیر عامل و رییس هیئت مدیره یکی از شرکت های تولیدکننده پوشاک نانویی برگزار خواهدنمود.
این شرکت بعنوان یکی از پیشگامان تولید پوشاک نانو، علاوه بر بازار داخل، تولیدات خودرا به کشورهای مختلفی نیز صادر می ­کند. کلیه مدیران، صنعتگران، پژوهشگران و عموم علاقه مندان حوزه های صنعتی فناوری نانو مخاطب این جلسه مجازی می باشند.
پلی استر دسته ای از پلیمرها است که حاوی گروه عاملی استری در زنجیره خود است. الیاف پلی استر دارای استواری زیاد، جذب آب پایین و آب رفتگی حداقل در مقایسه با دیگر الیاف صنعتی است و به شکل گسترده در صنعت لباس به کار می رود. این مواد می توانند بسادگی توسط باکتری­ ها یا قارچ ­ها آلوده شوند که این مساله به انتقال بیماریها و عفونت های شدید منجر می شود. جلوگیری از آلوده شدن سطح این مواد توسط میکروب ها می تواند به وسیله استفاده از یک عامل ضد باکتریایی فعال مانند نانوذرات درون ساختار آنها یا اعمال پوشش های آنتی باکتریال صورت گیرد. نانوذرات در اثر واکنش با غشای خارجی باکتری، سبب تغییرات ساختاری داخل باکتری و در نهایت نابودی آن می­ شود.
به نقل از ستاد نانو، همچون خاصیت های منسوجات و نخ های پلی استر می توان به خواص ضدباکتری، ضد حساسیت بودن، ضد بو و ضد عرق بودن و در عین حال دوام بالا و قیمت مناسب آن اشاره نمود.




منبع:

1400/09/01
22:59:15
5.0 / 5
1078
تگهای خبر: اینستاگرام , پژوهش , تولید , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴