طراحی سامانه کنترل و مهار شن در چاه های نفت

طراحی سامانه کنترل و مهار شن در چاه های نفت

یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد، بعد از سال ها تلاش با بومی سازی بوسیله انتقال تکنولوژی و دستیابی به دانش کامل ساخت و رانش، موفق به طراحی سیستم کنترل مهار شن در چاه های نفت و گاز با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور شد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، روح الله آهنگران، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد فعالیت این شرکت اظهار داشت: شرکت ما که در بالادستی صنایع نفت و گاز فعالیت می کند، توانایی ارائه خدمات گسترده و یکپارچه مانند طراحی و مهندسی، تهیه و تامین کالا، ساخت تجهیزات و خدمات رانش و نصب در میادین نفت و گاز را داراست.
وی اشاره کرد: گروه شرکت های ما با هدف ایفای نقش گسترده و مؤثرتر در حوزه توسعه میادین نفت و گاز، علاوه بر ارائه خدمات یکپارچه همچون حفاری بهینه و جهت دار و تکمیل چاه های نفت و گاز و بعنوان اولین شرکت بومی کننده بوسیله انتقال تکنولوژی، تولید یکی از با اهمیت ترین ابزارهای راهبردی صنعت نفت یعنی ویپ استاک و بعد از آن آویزه های آستری چرخشی را که همچون پیشرفته ترین تجهیزات درون چاهی هستند، در جهت افزایش ظرفیت میادین نفتی کشور در دستور کار خود قرار داد.
آهنگران اضافه کرد: با اتکا به تخصص و تجربه شرکت، فعالیت جدی خودرا در جهت تکمیل خدمات یکپارچه، خدمات جانبی چاه های نفت و گاز از قبیل مانده یابی و سیستم کنار گذر چاه ها (ویپ استاک)، مسدودکننده ها و... ادامه می دهیم.
مدیرعامل این شرکت اظهار نمود: شرکت ما کار خودرا از دهه ۷۰ با گرفتن نمایندگی شرکت های معتبری همچونTMOT، Weatherford، T.I.W، Canada Ltd. B+V، Cardium و Grant Prideco در حوزه تامین تجهیزات صنعت نفت و گاز، عملیات و رانش در چاه آغاز نموده است و همزمان با خروج تعدادی از این شرکتها از ایران در اوایل دهه ۹۰ میلادی، شرکت ما با ترکیب تیم تحقیق توسعه و مهندسی که تشکیل داده بود، توانست محصولات خودرا بعد از انتقال تکنولوژی در ایران بومی سازی کند.
آهنگران اشاره کرد: شرکت ما تا حالا با رانش بیش از ۵۰۰ دستگاه ویپ استاک در چاه های این مرز و بوم در دریا و خشکی منشأ خدمات گسترده ای دراین زمینه بوده و با نجات چاه های مذکور، آنها را به چرخه مدار تولید بازگردانده است. همین طور با همکاری صمیمانه و تنگاتنگ با شرکت مناطق نفت خیز جنوب تا حالا در بیش از ۳۰ حلقه چاه متعلق به آن شرکت مبادرت به رانش سیستم های مهار شن کرده که در ۲۰ حلقه اخیر آن با اتکا به دانش کسب شده بوده که به افزایش تولید از چاه های مذکور از بدو تولید تا بطور متوسط ۲۰۰۰ بشکه در روز شده که سالانه به افزایش درآمد شایان توجهی برای کشور منجر گردیده است.
به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وی ادامه داد: تکنولوژی سیستم های مهار شن انحصارا در اختیار کشورهای آمریکای شمالی، ایران و چین است که استفاده از آن علاوه بر حفظ مزایای کلیه سیستم های کنترل شن، باتوجه به قابلیت انبساط و متعاقبا بیشینه ساختن سطح جریان کمترین محدودیت را در تولید از چاه به وجود می آورد. از سویی مهندسین و متخصصین گروه ما باتوجه به انتقال تکنولوژی و دانش کسب شده و باتوجه به شرایط چاه و همین طور تجزیه و تحلیل آنالیز غربال به طراحی روش های بهینه کنترل شن با بهره گیری از توری های قابل انبساط کنترل شن می پردازند.
وی با اشاره به حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در امتداد دانش بنیان بودن محصولات این شرکت، اضافه کرد: در امتداد حمایت های صندوق نوآوری توانسته ایم فرآیند انتقال تکنولوژی از شرکت های صاحب دانش را تکمیل کرده و با تقویت توان و دانش خود، محصولات راهبردی و مورد نیاز کشور در صنعت نفت را بومی سازی کرده و توسعه دهیم.




منبع:

1400/09/06
21:12:48
5.0 / 5
649
تگهای خبر: تكنولوژی , تولید , خدمات , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵