در مراسم تكریم و معارفه معاون تحقیقات وزیر بهداشت تاكید شد

باید مراکز تحقیقاتی و معاونتهای تحقیقاتی را به سمت محصول محور شدن سوق دهیم

باید مراکز تحقیقاتی و معاونتهای تحقیقاتی را به سمت محصول محور شدن سوق دهیم

به گزارش لیمو بلاگ معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت اشاره کرد: باید مراکز تحقیقاتی و معاونت های تحقیقاتی به سمت محصول محور شدن سوق داده شوند.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، در جلسه ای که با حضور دکتر سیدمحمد پورحسینی، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی برگزار شد، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت معرفی گردید و از خدمات شایسته دکتر فرید نجفی، معاون سابق تقدیر به عمل آمد.
دکتر پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در این جلسه با تاکید بر این که باید مراکز تحقیقاتی و معاونت های تحقیقاتی را به سمت محصول محور شدن سوق دهیم، اضافه کرد: بعنوان اجزای معاونت تحقیقات باید مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کل کشور را به سمتی سوق دهیم که نتایج آن برای جامعه مفید باشد. تولید دانش باید در امتداد رفع نیازها باشد و همه باید در یک راستا و همگرا باشند.
وی اشاره کرد: در زمینه تحقیقات به دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران متمرکز نباشیم و دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور را مورد توجه قرار دهیم.

دکتر سیدمحمد پورحسینی، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی نیز در این جلسه اظهار داشت: از اقدامات متعهدانه و دلسوزانه دکتر نجفی در زمان تصدی پست معاونت قدردانی می نماییم و برای دکتر پناهی که همچون اساتید برجسته و شناخته شده ای است که به حوزه تحقیقات کاربردی نگاه ویژه ای دارند، آرزوی توفیق داریم.

به نقل از وبدا، وی بیان کرد: امروز که صحبت از تحقیقات و فناوری می نماییم، زیرساخت های بسیار خوبی در ضمن سال ها با زحمات اساتید به وجود آمده است. حالا باتوجه به تحریم ها وقت آنست که تحقیقات را به محصول برسانیم.

مشاور وزیر بهداشت در ادامه با تاکید بر این که رتبه تحقیقات سلامت جایگاه مطلوبی دارد، اما همچنان جای رشد و پیشرفت وجود دارد، بیان کرد: انتظار رشد ناگهانی نداریم، اما وجود نیروهای دانشمند و جوانان مستعد بسیار کمک کننده است. شرکت های دانش بنیان که جزء اصلی بخش دوم تحقیقات یعنی فناوری را شامل می شود، می تواند موتور قدرتمندی باشد تا به آن جایگاه مورد انتظار دست پیدا نماییم.





منبع:

1400/09/10
22:57:13
5.0 / 5
1043
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , تولید , خدمات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴