برای اولین بار طی ۳۰سال گذشته؛

اختلال در موشك سایوز فضانوردان را به زمین بازگرداند

اختلال در موشك سایوز فضانوردان را به زمین بازگرداند

لیمو بلاگ: روز گذشته موشك سایوزی كه حامل كپسول فضایی و دو فضانورد آمریكایی و روسی بود، دچار اختلال شد. فضانوردان ۳۰ دقیقه بعد از پرتاب دوباره فرود آمدند.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از آسوشیتدپرس، روز گذشته موشك سایوزی كه حامل دو فضانورد آمریكایی و روسی بود، دچار مشكل شد. در نتیجه این امر كپسول حاوی فضانوردان با سرعتی زیاد به زمین بازگشت.
به گفته مقامات بخش دوم این موشك دو دقیقه بعد از پرتاب دچار اختلالی نامعلوم شده است. البته فضانوردان به سلامت در قزاقستان فرود آمدند اما این ماموریت لغو شده ضربه ای به برنامه فضایی روسیه است كه هم اكنون تنها راه ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی بشمار می رود. طی ۳۰ سال قبل این اولین ماموریت سرنشین دار شكست خورده روسیه بشمار می رود.

نیك هاگو فضانورد ناسا همراه آلكسی اوچینین از سازمان فضای روسیه در این ماموریت حضور داشتند. بعد از جدا شدن كپسول از موشك در ارتفاع ۵۰ كیلومتری زمین آنها مدت كوتاه بی وزنی را حس كردند و سپس با نیروی گرانشی مواجه گشتند كه ۶تا۷ برابر نیرویی است كه در زمین حس می گردد.
كپسول حاوی فضانوردان حدود ۳۰ دقیقه بعد از پرتاب همراه چتر نجات در منطقه ای در شمال شرقی مقر بایكنور در قزاقستان فرود آمد. درهمین راستا تمام ماموریت های سرنشین دار روسی لغو شده تا تحقیقات كاملی درباره اختلال موشك صورت گیرد.

این در شرایطی است كه بعد از این رویداد، ناسا اعلام نمود مشغول بررسی طرح های قدیمی خود برای ادامه پرواز ایستگاه فضایی بین المللی بدون سرنشین است. كنی تاد یكی از مدیران ایستگاه فضایی ساعاتی بعد از لغو این ماموریت اعلام نمود سه سرنشین این ایستگاه می توانند تا ماه ژانویه در آنها بمانند. اما به قول تاد این ایستگاه فضایی باید تا پیش از آغاز فعالیت كپسول های فضایی جدید اسپیس ایكس یا بویینگ چند خدمه داشته باشد.

1397/07/20
00:01:45
0.0 / 5
4993
تگهای خبر: بین المللی
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳