قرار گرفتن مجله نانوساختار دانشگاه آزاد در بین ۲۱ ژورنال برتر دنیا

قرار گرفتن مجله نانوساختار دانشگاه آزاد در بین ۲۱ ژورنال برتر دنیا

به گزارش لیمو بلاگ مدیرمسئول مجله نانوساختار در شیمی، با اعلان اینکه این مجله ازنظر ضریب اثربخشی نشریات نانو در کشورهای جهان اسلام و خاورمیانه رتبه نخست در آسیا رتبه چهارم و در دنیا رتبه بیست و یکم را دارد، اظهار داشت: رتبه کیفی مجله در سال 2020 از Q2 به Q1 ارتقا یافته است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، امید مرادی دانشیار گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس و مدیرمسئول مجله نانوساختار در شیمی هدف این مجله را چاپ مقالات در حوزه علوم نانو خصوصاً در زمینه نانوشیمی دانست و اظهار داشت: باتوجه به رشد سریع علوم و فناوری نانو در دنیا و ایران، لازم بود که مجلات علمی تخصصی در حوزه نانو در کشور راه اندازی شود بدین جهت مجله نانوساختار در شیمی از سال ۲۰۱۰ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس افتتاح شد.
وی با تاکید بر این که این مجله از سال ۲۰۱۲ تا حالا توسط Springer ناشر بین المللی منتشر می شود، اظهار نمود: مجله نانوساختار در شیمی در سال ۲۰۱۶ بعنوان اولین مجله تخصصی ایران در حوزه نانو موفق به گرفتن مجوز ورود به فهرست ISI و در سال ۲۰۱۹ ضریب اثربخشی ۴.۰۷۷ گرفتن کرد.
مرادی با اعلان اینکه ضریب اثر بخشی این مجله را از سال ۲۰۲۰ به ۶.۳۹۱ ارتقا یافته است، افزود: این مجله در دو سال اخیر موفق به کسب بالاترین ضریب اثربخشی میان نشریات ایرانی شده و علاوه بر معرفی آخرین دستاوردهای علمی در حوزه نانو، موجب افزایش ارتقای علمی ایران در سطح بین المللی شده است. برپایه گزارشی که سایت تامسون رویترز (Web of Science)که درباره رتبه بندی مجلات در سال ۲۰۲۰ منتشر نموده، مجله نانوساختار در شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس ازنظر ضریب اثربخشی نشریات نانو در کشورهای جهان اسلام و خاورمیانه رتبه نخست در آسیا رتبه چهارم و در دنیا رتبه بیست و یکم را دارد.
به گفته ی ایشان، این مجله در دو سال اخیر (۲۰۱۹ و ۲۰۲۰) موفق به کسب رتبه برتر در بین مجلات ایرانی شده و رتبه کیفی مجله در سال ۲۰۲۰ از Q2 به Q1 ارتقا یافته است.
این دانشیار گروه شیمی دانشگاه آزاد واحد شهر قدی درباره هیئت تحریریه این مجله اظهار داشت: اعضای هیئت تحریریه مجله شامل دانشمندانی از دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های دولتی و از دانشگاه های برتر دنیا حضور دارند که تعدادی از این افراد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، علوم تحقیقات، تهران جنوب، اهواز و…و دانشگاه های دولتی مانند دانشگاه صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، علم و صنعت، دانشگاه رشت، زابل و … بوده و اعضای هیئت تحریریه خارج کشور از آمریکا، انگلستان، چین، استرالیا، مالزی، هند، فنلاند، ترکیه و … هستند.
مدیر مسوول محله نانو ساختار با اشاره به کیفیت مقالات انتشار یافته در این مجله، توضیح داد: حدود ۳۰ درصد مقالات از ایران و مابقی از سایر کشورهای دیگر بررسی و پذیرش شده اند. نویسندگانی از کشورهای آمریکا، انگلستان، برزیل، فرانسه، استرالیا، چین، کره جنوبی، هند، مالزی و … موفق به چاپ مقالات خود در مجله نانوساختار در شیمی شده اند.
بر طبق بخشنامه حمایت تشویقی ستاد فناوری نانو، به نویسندگان مقالات فناوری نانوی چاپ شده در مجله JNSC از سال ۲۰۲۲ به بعد در صورت تایید در کمیته علمی ستاد نانو، مبلغ ۲۵، ۰۰۰، ۰۰۰ ریال حمایت تشویقی تعلق می گیرد.




منبع:

1401/02/27
22:55:16
5.0 / 5
706
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱