رییس دانشگاه كردستان:

دانشگاه ها با تبدیل دانش به فناوری در رونق تولید نقش ایفا می كنند

دانشگاه ها با تبدیل دانش به فناوری در رونق تولید نقش ایفا می كنند

لیمو بلاگ: رئیس دانشگاە كردستان با اشارە بە رسالت دانشگاه ها در تحقق شعار سال، اظهار داشت: دانشگاه ها با تبدیل دانش خود به فناوری و تجاری سازی ایده ها می توانند در رونق تولید نقش ایفا كنند.


رحمت صادقی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: دانشگاه های كشورهای پیشرفته دانشگاه های نسل چهارم هستند و برمبنای چهار رسالت آموزش، پژوهش، كارآفرینی و مسؤولیت های اجتماعی فعالیت می نمایند.
وی ادامه داد: دانشگاه كردستان باز بر همین مبنا تلاش می كند تا در امتداد مسؤولیت های اجتماعی خود گام های موثری بردارد كه از آن جمله می توان به تلاش های صورت گرفته در جهت تحقق شعار سال اشاره نمود.
رئیس دانشگاه كردستان با اشاره به اینكه دانشگاه می تواند در رونق تولید در كشور نقش مهمی داشته باشد، عنوان كرد: دانشگاه ها با تبدیل دانش خود به فناوری و تجاری سازی آنها می توانند در رونق تولید ایفای نقش كنند.
او همینطور با اشاره به خاصیت های تولیدات و اشتغال های دانش بنیان اشاره كرد: این نوع اشتغال علاوه بر رقابت پذیری، ارزش افزوده بیشتری دارد و امكان ارتقای آن باز همواره وجود دارد، بدین سبب با استفاده از دانش دانشگاهیان می توان رونق تولید را تضمین نمود.
صادقی افزود: دانشگاه ها در مقابل رونق تولید و همین طور سایر شعارهای تعیین شده از طرف رهبری مسؤول هستند و باید به سمتی بروند كه علم را به فناوری و تكنولوژی تبدیل كنند تا در نهایت اقتصاد را به سمت اقتصاد دانش بنیان سوق داده و زمینه صادرات این محصولات را فراهم آورند.
رئیس دانشگاه كردستان درانتها با اشاره به اینكه محصولات دانش بنیان پاك و حامی محیط زیست هستند، تصریح كرد: دانشگاه كردستان حضور در این حوزه و پشتیبانی از ایده های دانشجویان و تجاری سازی آنها را وظیفه خود می داند و در امتداد رونق تولید گام برمی دارد.




1398/01/17
15:00:08
5.0 / 5
4718
تگهای خبر: پژوهش , تكنولوژی , تولید , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳