در گفت وگو با لیمو بلاگ اعلام شد

جزئیات اعطای تسهیلات به شرکت های صدمه دیده در ۲ ماه اخیر

جزئیات اعطای تسهیلات به شرکت های صدمه دیده در ۲ ماه اخیر

به گزارش لیمو بلاگ، مدیر تسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اشاره به جزئیات بسته پشتیبانی از شرکتهای مبتنی بر کسب وکارهای اینترنتی در دو ماه اخیر، اظهار داشت: شرکت ها پس از ثبت نام در سامانه غزال ظرف یک هفته به بانکها و یا به صندوق های پژوهش و فناوری برای دریافت تسهیلات معرفی خواهند شد.


مهرداد خلیلی در گفتگو با ایسنا، اظهار داشت: در صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان، خلاق و استارت آپ های صدمه دیده از شرایط فعلی، بسته حمایتی تعریف شده است و جامعه هدف این بسته حمایتی، شرکتهای دانش بنیان و خلاقی هستند که کسب و کارهای اینترنتی و پلتفرمی راه اندازی کردند و در ماه های اخیر گرفتار صدمه شده اند.
وی بازی های اینترنتی، آموزش مجازی و نرم افزارهای محتوامحور را از نمونه کسب وکارهای پلتفرمی عنوان نمود و افزود: شرکتهای متضرر از شرایط اخیر، شرکت هایی هستند که تعداد کاربران آنها افت کرده، یا حجم ترافیک آنها کاسته شده است و یا میزان و تعداد نصب آنها افت نشان داده است.
خلیلی خاطرنشان کرد: ما بر مبنای معیارهایی، افت بوجود آمده در زمینه های تعداد کاربران، حجم ترافیک و حجم نصب را تعیین می نماییم.
مدیر تسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی روش درخواست این بسته حمایتی از جانب شرکت ها را رفتن به سایت غزال صندوق نوآوری و شکوفایی ذکر کرد و اضافه کرد: جامعه هدف ما دو دسته شرکتهای دانش بنیان و یا خلاق هستند. تسهیلات حمایتی اعطاشده به شرکتهای دانش بنیان از منابع داخلی صندوق نوآوری و منابع اهرمی بانکی خواهد بود.
وی افزود: تسهیلات در ارتباط با شرکتهای خلاق از جانب دو صندوق پژوهش و فناوری اعطا خواهد شد.
خلیلی، روش محاسبه اعطای تسهیلات به شرکتهای صدمه دیده را معادل ۶ برابر مجموع هزینه های حقوق و دستمزد شرکت ها بر مبنای فهرست بیمه مهرماه سال ۱۴۰۱ شرکت ها عنوان نمود.
مدیر تسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی همینطور سقف تسهیلات برای شرکتهای دانش بنیان را ۱۰ میلیارد تومان و برای شرکتهای خلاق را ۳۰۰ میلیون تومان دانست.
وی افزود: پرداخت های حمایتی یک مرحله ای و مجموعه تنفس و بازپرداخت ۱۲ ماه و نرخ سود تسهیلات بانکی اعطا شده به شرکت ها ۱۲ درصد و نرخ سود تسهیلات صندوق های پژوهش و فناوری ۹ درصد تعیین شده است.
خلیلی تصریح کرد: همه شرکتهای فعال در کسب و کارهای اینترنتی صدمه دیده در ۲ ماه اخیر که بتوانند صدمه دیدگی خویش را اثبات کنند، مشمول این حمایت خواهند شد.
این مقام مسؤول افزود: زمانی که شرکت ها درخواست خویش را در سامانه به ثبت رساندند، یکسری شواهد از آنها درخواست می شود که شامل تعداد نصب، حجم ترافیک و میزان کاربران در قبل و پس از صدمه می شود و ما این داده ها را راستی آزمایی می نماییم.
وی در مورد تضامین این تسهیلات، توضیح داد: ما تلاش کردیم تضامین این تسهیلات تا جایی که ممکن باشد، راحت و آسان شود؛ ازاین رو در مورد تضامین، رایزنی های کافی انجام شده است.
مدیر تسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی، اظهار نمود: تضامین صندوق های پژوهش و فناوری تنها یک چک و سفته است و تضامین تسهیلات بانکی، از جانب بانکها تعیین می شود، ولی ما رایزنی کرده ایم که تا جایی که ممکن باشد، بانکها با شرکت ها مساعدت داشته باشند.
خلیلی تصریح کرد: از زمان ثبت نام شرکت ها در سامانه غزال تا اعطای تسهیلات حداکثر یک هفته خواهد بود و شرکت ها پس از ثبت نام حداقل یک هفته بعد یا به بانکها و یا به صندوق های پژوهش و فناوری معرفی خواهند شد.
مدیر تسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: برای اعطای این تسهیلات نیازی به رجوع حضوری شرکت ها به صندوق نیست، بلکه همه درخواست ها در سامانه ثبت می شود و ما از راه پیامک به شرکت ها اطلاع رسانی خواهیم کرد.
به قول وی بمحض آنکه درخواست های شرکت ها ارسال شد، از راه پیامک به صاحبان شرکت ها اعلام می شود که درخواست آنها دریافت شده است.



1401/09/13
15:32:29
5.0 / 5
480
تگهای خبر: اینترنت , پژوهش , خدمات , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵