رئیس سازمان فضایی :

فاز اجرائی منظومه ماهواره ای شهید سلیمانی کلید خورد

فاز اجرائی منظومه ماهواره ای شهید سلیمانی کلید خورد

به گزارش لیمو بلاگ، رییس سازمان فضایی ایران از شروع فاز اجرائی منظومه ماهواره ای شهید سلیمانی آگاهی داد و اظهار داشت: با شروع پروسه مناقصه و شناسایی شرکت یا شرکت های مجری، فاز اجرائی این پروژه رسما کلید زده شد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از سازمان فضایی ایران، دکتر حسن سالاریه با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه منظومه ماهواره ای شهید سلیمانی، اظهار داشت: سازمان فضایی ایران بر طبق تکلیف برنامه ۱۰ ساله فضایی و بمنظور خدمات دهی به مردم، دستگاهها و سازمان های دولتی و همین طور ارائه خدمات به شرکت های بخش خصوصی، موظف شده که یک منظومه ماهواره ای مخابراتی را در مدار زمین قرار دهد.
وی اضافه کرد: اجرای این پروژه که "پروژه شهید سلیمانی" نام دارد و در حقیقت نخستین پروژه منظومه ماهواره ای کشورمان شمرده می شود، به سبب دستاوردهای حاصله در تولید سری ماهواره و شبکه سازی آن، از اهمیت بالایی برای کشور برخوردارست.
رئیس سازمان فضایی ایران افزود: بر همین مبنا، سازمان فضایی ایران از مدت ها قبل و حتی قبل از نهایی شدن برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور در شورای عالی فضایی، برنامه اجرائی این پروژه را آماده کرده و طرح اجرائی منظومه مخابراتی باند باریک با سرویس محدود را مدون کرده بود و هم اکنون با گذشت کمتر از یک ماه از تصویب برنامه ۱۰ ساله فضایی که یکی از با اهمیت ترین بندهای آن اجرای پروژه شهید سلیمانی است، با شروع پروسه مناقصه و شناسایی شرکت یا شرکت های مجری، فاز اجرائی این پروژه رسماً کلید زده شد.
سالاریه افزود: اکنون در قالب مناقصه، شرکت های خصوصی داخلی درحال ارائه اسناد و مدارک جهت اثبات توانمندی خود هستند و بعد از پایان بارگذاری مدارک، سازمان فضایی این اسناد را بررسی نموده و شرکت های برتر را جهت ارائه طرح اجرائی برمبنای طراحی اصلی که پیش تر توسط سازمان فضایی تهیه شده است، معرفی خواهدنمود.
وی افزود: بعد از ارائه طرح اجرائی توسط شرکت های خصوصی، پروژه به بالاترین طرح اجرائی سپرده شده و شرکت یا شرکت های خصوصی پذیرفته شده، فاز اجرائی این پروژه مهم را با طراحی و ساخت نخستین ماهواره های منظومه، شروع خواهند کرد.
رئیس سازمان فضایی ایران همین طور اشاره کرد: سازمان فضایی باتوجه به ارزیابی های انجام شده در خصوص توانمند بودن بخش خصوصی در زمینه طراحی و ساخت نانو ماهواره ها، در نظر دارد در قالب این پروژه و در سال اشتغال دانش بنیان، در راستای تقویت شرکت های دانش بنیان بخش خصوصی کشور، اجرای پروژه را به این شرکتها واگذار کند.
سالاریه اشاره کرد: سازمان فضایی تلاش نموده تا ضمن این که در توسعه منظومه گام برمی دارد، توانمندی کشور در ساخت ماهواره های کوچک در بخش خصوصی نیز در تعریف پروژه لحاظ شود. بدیهی است با موفقیت در این گام، راه برای تکمیل و توسعه منظومه ماهواره و ارائه خدمات بیشتر در قدمهای بعدی فراهم خواهد شد.


منبع:

1401/11/03
08:08:58
5.0 / 5
415
تگهای خبر: تولید , خدمات , دانش بنیان , سازمان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱