ایجاد مركز نوآوری در حوزه صنعت غذا

ایجاد مركز نوآوری در حوزه صنعت غذا

لیمو بلاگ: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پیگیری كانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان «مركز نوآوری در حوزه صنعت غذا» بوجود آمد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، علیرضا كریمی وثیق، رئیس كانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان درباره ایجاد «مركز نوآوری صنعت غذا» اظهار داشت: این مركز با حمایت معاونت علمی و فناوری و پیگیری و مساعدت كانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان در انستیتو تغذیه كشور به وجود آمد تا بستری برای رشد فعالیت های استارتاپ ها و شركت های دانش بنیان فعال در این عرصه باشد.
ایشان سپس اضافه كرد: استارتاپ ها و شركت ها با حضور در این مركز، ضمن كسب مهارتهای لازم و توانمندسازی می توانند فعالیت های تحقیقاتی خودرا رشد و توسعه دهند و با تبدیل شدن به شركت دانش بنیان، آماده حضور در بازار اقتصادی شوند.
كریمی همین طور تصریح كرد: در امتداد اهداف این كانون، «مركز نوآوری» دیگری در این عرصه توسط كانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان و برمبنای تفاهم نامه مشترك معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه یك ایجاد خواهد شد. این مركز با عنایت به ظرفیت های خود، استارتاپ ها و شركت های دانش بنیان را تا مرحله تولید نیمه صنعتی مورد حمایت قرار خواهد داد.
رئیس كانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان با اشاره به راه اندازی دانشگاه علمی و كاربردی "كانون علوم و فناوری نوین غلات" اظهار داشت: در امتداد توسعه منابع انسانی نوآور و ارتقای دانش علمی در زمینه صنعت و بازار، راه اندازی دانشگاه علمی كاربردی"كانون علوم و فناوری نوین غلات" توسط كانون در حال پیگیری است. این كانون با رویكرد ایجاد تعامل هر چه بیشتر بین تمامی حوزه های علمی و آموزشی، تولیدی، خدماتی، رسانه ای و غیره (اعم از دولتی و غیر دولتی)، با همكاری شركت بازرگانی دولتی ایران و كانون انجمن های صنفی صنایع آرد ایران و باز همیاری تخصصی و علمی مركز پژوهش های غلات و انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی كشور، اقدام به برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی با اعطای گواهینامه كرده است.
برنامه های آینده كانون
كریمی اشاره كرد: مشاركت با بخش دولتی در جهت اصلاح ساختار كشت گندم با رویكرد كاهش واریته های گندم و برقراری نظام كشت برمبنای سفارش مشتری، تبیین استراتژی نحوه خرید تضمینی گندم با جهت گیری واگذاری به بخش خصوصی، همكاری فنی و تخصصی و مشاركت در تدوین و تهیه استانداردها، آیین نامه ها و دستورالعمل های حوزه های ذیربط جهت ارتقای سطح كیفی محصول و ایجاد تمهیدات و همكاریهای لازم جهت برگزاری نمایشگاه ها و سمینارهای تخصصی و تجاری در امتداد رونق بخشی به فضای كسب وكار همچون برنامه ها و چشم اندازهای كانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان است.
رئیس كانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان همین طور به برنامه ریزی جهت ارتقای سطح مهارت آموزی منابع انسانی اشاره نمود و اظهار داشت: به منظور تقویت تخصصی و كاردانی بخش خصوصی و صنفی در حوزه های ذیربط، همكاری در برقراری فعالیت های ایده پرداز (استارتاپ) و بهره گیری از ایده های نو، مشاركت در اقدامات فرهنگ ساز و آگاه سازی عمومی با رویكرد اصلاح الگوهای مصرف با تكنیك های فناورانه و برنامه ریزی بنیادی در ایجاد فضاهای مناسب برای بهره گیری بخش های خصوصی و صنفی از تجهیزات و ماشین آلات ساخت ایران، از دیگر برنامه ها و چشم اندازهای این كانون است.



1398/01/23
13:56:26
5.0 / 5
4773
تگهای خبر: پژوهش , تولید , خدمات , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱