انعقاد تفاهمنامه معاونت علمی و جهاددانشگاهی؛

آغاز حمایت هزار میلیاردی از توسعه فناوری

آغاز حمایت هزار میلیاردی از توسعه فناوری

به گزارش لیمو بلاگ، مرکز توسعه قراردادی وینوا در مرکز هم آفرینی شهید سلیمانی با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری و رئیس جهاد دانشگاهی راه اندازی شد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری ضمن اشاره به نقش بخش خصوصی در رونق طرح های تولیدی و دانش بنیان اظهار داشت: در این میان، صندوق پژوهش و فناوری استان البرز جزو معدود صندوق های مبتنی بر بخش خصوصی واقعی است که به صورت عملی و اجرایی توسعه اقتصاد دانش بنیان را در دستور کار قرار داده است.
دهقانی اضافه کرد: مایه افتخار است که عده ای از مال خود برای آینده فرزندان این کشور می گذارند. سرمایه گذاری در فناوری و نوآوری، باید بعنوان یک لزوم فرهنگی ترویج پیدا کند. این مرکز با سهم بسیار اندک معاونت علمی، در زمان خیلی کم و در زمانه ای که عده ای ترجیح می دهند سرمایه خویش را در حوزه های دیگری سرمایه گذاری کنند، در حوزه دانش بنیان بوجود آمده که این امر از یک نگاه دوراندیشانه نشأت می گیرد و شایسته تقدیر است.
رئیس بنیاد ملی نخبگان ضمن اشاره به این که پشتیبانی از کارآفرینی، تولید و نوآوری، در جهت ارزش های دینی و معنوی است، اضافه کرد: در این شب که مصادف با میلاد منجی عالم بشرست است، افتتاح این مرکز هم دارای معنایی مقدس و بارقه هایی از نور امید و پیشرفت است. هیچ کاری به اندازه ایجاد اشتغال و زمینه سازی برای کسب روزی حلال توسط جوانان مقدس نبوده و در دین آسمانی که بخش عمده ای از عبادت در آن کار کردن و تلاش است. در دین مبین اسلام، اشتغال و تولید، بعنوان یک عبادت ارزش گذاری شده و مورد تاکید قرار گرفته است.
وی در اینباره اظهار داشت: مراکز هم آفرینی بر پایه دارایی های فکری و ارزش های نامشهود شکل گرفته اند. جهان به سمت و سویی حرکت کرده که دارایی های مشهود جای خویش را به دارایی های نامشهود داده اند و در نمونه های موفق کسب و کارهای ثروت آفرین دنیا، بخش قابل توجهی از سرمایه ها به دارایی های فکری اختصاص دارد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری افزود: در دوره کنونی توسعه زیرساخت، خریداری تجهیزات و ایجاد زیرساخت ها صرفه اقتصادی ندارد. خیلی از تجهیزات صنعتی باید حداقل بیست ساعت در روز کار کنند تا توجیه اقتصادی داشته باشند. مراکز هم آفرینی فرصت هایی هستند و فرصتی فراهم می سازند تا صاحبان فناوری و نوآوری بتواند در یک مرکز مشترک تولید را به صورت اشتراکی انجام دهند.
وی ادامه داد: تعامل و همکاری سه مجموعه صندوق پژوهش و فناوری البرز، جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه رویان، سازمانی پرافتخار و پرارزش است که حجم قابل توجهی از افتخارات آن، پنهان بوده و متواضعانه کم تر رسانه ای می شود. مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی باید شکوفا و به ظرفیتی برای ایجاد اشتغال گسترده در این زیست بوم یکصد هکتاری تبدیل گردد ما هم آمادگی داریم تا از تحول این زیرساخت عظیم به فضای مساعد اشتغال و ارزش آفرینی جوانان استان البرز تبدیل گردد.
در این مراسم ۳ تفاهمنامه و موافقت نامه با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری، رئیس جهاد دانشگاهی و رئیس پژوهشگاه رویان به امضا رسید.
اولین توافق نامه بین صندوق پژوهش و فناوری البرز و معاونت علمی برای توسعه و راه اندازی مراکز توسعه و تولید قراردادی به ارزش ۱۰۰۰ میلیاردریال در منعقد گردید. تفاهمنامه دوم بین معاونت علمی و صندوق پژوهش فناوری در مورد تجاری سازی یافته های پژوهشی در مراکز نوآوری به امضا رسید.
افتتاح مرکز توسعه قراردادی
مرکز توسعه قراردادی در مساحت ۷۴۰۰ متر مربع با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان البرز، به بهره برداری رسیده است. در این مرکز، فعالان فناوری های برق و الکترونیک، نفت، بالادستی و پایین دستی گاز پتروشیمی، صنعت غذا، ساختمان فعالیت می کند. این مجموعه در کم تر از هفت ماه به همت و همکاری دست اندرکاران و سهام داران بخش خصوصی به سرانجام رسیده است.


منبع:

1401/12/18
18:12:13
5.0 / 5
321
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵