نگهداری آب آشامیدنی با مخزن های سه لایه نانویی

نگهداری آب آشامیدنی با مخزن های سه لایه نانویی

به گزارش لیمو بلاگ، مخازن سه لایه نانویی تولیدشده در یکی از شرکتهای فناور سبب شده تا زمینه برای نگهداری آب آشامیدنی بخصوص در فصول گرم سال فراهم گردد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، یکی از شرکتهای فناور، مخزن پلی اتیلن سه لایه جهت نگهداری آب با لایه داخلی آنتی باکتریال تولید و به بازار عرضه نمود که به علت داشتن ترکیبات نانویی عملکرد بهتری نسبت به مخزن های معمولی دارد.
معمولاً در ساختمان ها برای ذخیره سازی آب و تأمین فشار مورد نیاز در مصارف خانگی از مخازن ذخیره سازی پلی اتیلن استفاده می شود که در ابتدا مخازن پلی اتیلن به صورت بی رنگ و تک لایه تولید می شدند که به دلیل نیمه شفاف بودن نسل اول مخازن پلی اتیلنی تک لایه، نور از جداره مخزن عبور می کرد و امکان رشد جلبک در لایه داخلی یا داخل مخزن پر از آب را فراهم می کرد.
این جلبک ها عامل برخی فعالیت زیستی درون آب بودند که در نهایت باعث تغییر رنگ و بوی نامطبوع آب می شدند. ازاین رو یک لایه تیره به مخزن افزوده شد تا با کنترل نور ورودی، تشکیل جلبک را به حداقل برساند.
هم اکنون یکی از شرکتهای فناور از نانوذرات اکسید روی و نقره در لایه سوم بدنه مخازن پلی اتیلن بهره برده و این مخازن را به صورت سه لایه تولید می کند که برای ذخیره سازی و نگهداری انواع مایعات آشامیدنی قابل استفاده می باشد.
به نقل از ستاد نانو، این مخازن که دارای نشان ملی استاندارد از سازمان ملی استاندارد و پروانه بهداشتی ساخت از سازمان غذا و دارو هستند، جهت استفاده در مناطق سردسیر و گرمسیر بدلیل انتقال حرارتی بسیار پایین مناسب بوده و در مقابل تابش اشعه UV خورشید هم مقاوم هستند.
از خصوصیت های مثبت این مخازن میتوان به وزن سبک و استقامت بالا، نصب و راه اندازی آسان، مقاوم در مقابل خوردگی و حمل و نقل آسان آن اشاره نمود.




منبع:

1402/02/05
01:13:16
5.0 / 5
406
تگهای خبر: تولید , سازمان , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱