وزیر بهداشت:

گره های تولید دارو در كشور را باز نماییم

گره های تولید دارو در كشور را باز نماییم

لیمو بلاگ: وزیر بهداشت با اشاره به دو برنامه وزارت بهداشت برای پیشگیری و درمان سرطان اظهار داشت: ما تلاش می نماییم تا گره های تولید دارو در داخل را باز نماییم.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر سعید نمكی در مراسم رونمایی از چهار داروی ضد سرطان و ضد دیابت اظهار داشت: در تعاریفی كه از توسعه خوانده ام یكی از زیباترین هایش این بود كه توسعه یعنی تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی؛ چونكه این سرمایه انسانی است كه می تواند در تولید ملی نقش آفرینی كند. عزیزانی كه در عرصه تولید كشور زحمت می كشند یكی از بزرگترین شاهكارها در كشور انجام می دهند.
وی با اشاره به اینكه سیاست مان در وزارت بهداشت پشتیبانی از تولید داخلی است، اظهار نمود: به هیچ وجه اجازه واردات ماده اولیه ای را كه قابلیت تولید در كشور را دارد نخواهیم داد. البته این شیوه پشتیبانی از تولید داخل یك همبستگی ملی را می طلبد و نظام بانكی ساختار اجرایی و غیره باید در سطح ملی به یكدیگر كمك كرده و بطور جدی حمایت را به عرضه در سطح ملی تبدیل كنند.
وی با اشاره به رونمایی دو داروی ضدسرطان اظهار داشت: وزارت بهداشت در حوزه سرطان دو برنامه دارد؛ نخستین برنامه ما بحث جلوگیری از ابتلاء از سرطان بوسیله تغییر شیوه زندگی مردم است. برای اینكه هم اكنون شیوع بیماری های سرطان و سایر بیماری های غیر واگیر زیاده شده است. بنده زمانی كه معاون بهداشتی بودم توفیق ایجاد اداره بیماری های غیر واگیر را داشتم كه البته حضرات پس از چندی آنرا جمع كردند و امروز باردیگر پا گرفته است. در آن زمان برایم مسلم بود كه اگر از مشكلات شش بیماری مسری و واگیر دار آن زمان عبور كردیم به تله بیماری های غیر واگیر خواهیم افتاد كه هزینه های بیشتری دارند.
وزیر بهداشت افزود: دومین برنامه ما در حوزه سرطان، ساخت داروهای مورد نیاز این بیماری در داخل كشور است كه امروزه سه درصد از داروهای وارداتی ۲.۵ برابر كل هزینه های تولید داخلی دارو به كشور هزینه تحمیل می كند.
نمكی در ادامه با اشاره به اینكه استان البرز شرایط بسیار ویژه ای در عرصه تولید دارو دارد، اظهار داشت: این استان بعنوان یك نقطه حساس در صنعت دارو شمرده می شود. حتما استاندار هم از صنعت گران البرز حمایت كرده و گره ها را خواهد گشود. ما هم در سطح ملی تلاش می نماییم تا گره های تولید دارو باز شوند.
گفتنی است كه امروز دو دارو در حوزه سرطان سینه و سرطان روده و دو داروی ضد انعقاد خون و ضد قند با حضور وزیر بهداشت در استان البرز رونمایی گردید.




منبع:

1398/02/17
14:24:00
5.0 / 5
5811
تگهای خبر: تولید , واردات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵