به همت محققان پارك علم و فناوری كردستان؛

سامانه هوشمند مدیریت پاركینگ های شهری رونمایی گردید

سامانه هوشمند مدیریت پاركینگ های شهری رونمایی گردید

لیمو بلاگ: سامانه هوشمند مدیریت پاركینگ های شهری كه به همت محققان پارك علم و فناوری كردستان طراحی شده، با هدف ایجاد نظم شهری و دسترسی عادلانه شهروندان در سنندج رونمایی گردید.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر سعیدی رئیس پارك علم و فناوری استان كردستان در مراسم رونمایی از این سامانه هوشمند، یكی از بزرگ ترین خاصیت های این سامانه را بهره گیری از خلاقیت، نوآوری و فناوری به منظور نمایش خدمات بهتر به شهروندان دانست.

وی با اشاره به اینكه توانایی گروه های خلاق در پارك علم و فناوری قابل مقایسه با گذشته نیست، افزود: جوانان، نوآوران و فناوران در پارك علم و فناوری دارای پتانسیل های بالایی هستند و باید بوسیله اطلاع رسانی این اقدامات را برای جامعه شفاف سازی نماییم.

رئیس پارك علم و فناوری استان كردستان اشاره كرد: همه باید در راه كسب امنیت و آرامش این دیار سهیم باشیم تا خلاقیت ما منجر به توسعه و عمران شود.

وی اشاره كرد: پارك علم و فناوری نیازمند حمایت مسئولان استان است؛ چونكه بازخورد پشتیبانی از ایده ها به استان كردستان برمی گردد و هم افزایی در قسمت های مشخص شهر مستلزم همراهی و مشاركت همگانی است.

مهندس قهرمانی، مدیر شركت دانش بنیان مستقر در پارك علم و فناوری كردستان نیز در ادامه با اشاره به اینكه پروژه سامانه هوشمند پارك حاشیه ای در سال ۹۲ توسط ایده تبادلات الكترونیك غرب به مدیران استان نمایش شد، اظهار داشت: عملیات اجرایی این ایده پس از استقرار شركت در پارك علم و فناوری شروع شد.

وی با اشاره به اینكه در شهر هوشمند ابعاد مختلف زندگی مردم مورد توجه قرار می گیرد، افزود: باید در طرح ها به ملاحظاتی از قبیل شهرنشینی، اثرات زیست محیطی، انگیزه اقتصادی، تغییرات جمعیتی و برندسازی شهر بیشتر توجه گردد.

مهندس قهرمانی، تدوین مدل مرجع شهر هوشمند را بوسیله اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۴ دانست و اظهار نمود: به سبب نزدیكی و شباهت مدل به ساختارهای اجتماعی و فرهنگی كشور ایران و دستگاه حاكمیتی، خیلی از شهرهای دنیا از آن استفاده می نمایند.

وی اشاره كرد: در شهر هوشمند كردستان ۱۵۰ فعالیت برای هوشمندسازی شهر سنندج انجام شده كه برمبنای استانداردها تعیین شده هر بخش توسط نهادهای مردمی و خصوصی و حاكمیتی اجرا می شود و برای هر كدام ظرفیت مناسب جهت ورود سرمایه گذار به وجود آمده است.

مهندس قهرمانی، درباره پیش بینی های صورت گرفته برای ۱۵۰ فعالیت، اظهار داشت: در سامانه شهر هوشمند برای ۴۵۰ فارغ التحصیل آی. تی به صورت مستقیم و برای هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.
قهرمانی آغاز فعالیت این سامانه را دو ماه بیان كرد و در ادامه اضافه كرد: ۷ ماه دیگر جهت راه اندازی كامل این سامانه زمان نیاز است و همین طور در فاز بعدی با هوشمندسازی سنسورها از احتمال خطاها جلوگیری می شود.





منبع:

1398/02/27
13:32:10
5.0 / 5
5160
تگهای خبر: الكترونیك , خدمات , دانش بنیان , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱