طی تفاهم نامه وزارت صنعت با وزارت علوم صورت می گیرد

اقدام برای حل مشكل 98 هزار بنگاه صنعتی و تولیدی با رساله های دانشجویی

اقدام برای حل مشكل 98 هزار بنگاه صنعتی و تولیدی با رساله های دانشجویی

لیمو بلاگ: معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت از انعقاد تفاهم نامه توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار با وزارت علوم اطلاع داد و اظهار داشت: طرح فوق به منظور ارتباط موثر دانشگاه و نیروی انسانی دانش محور با بنگاه های تولیدی و صنعتی تدوین شده و در جهت انجام تحقیقات تقاضامحور مورد حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، برات قبادیان امروز در پنل نخست هم اندیشی برای اثرگذاری بیشتر صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و فناوران كشور در حوزه های علم و فناوری و نوآوری در جامعه با عنوان "اثربخشی پژوهش در حوزه علم و اقتصاد و جامعه" كه از جانب صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و فناوران (بنیاد علم ایران) در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، به وجود یك میلیون و 200 هزار دانشجوی ارشد و دكتری و به تبع آن همین تعداد رساله اشاره نمود و توضیح داد: در كشور 98 هزار بنگاه صنعتی و تولیدی وجود دارد كه باید در تدوین رساله ها به چاره مشكلات علمی و فنی این بنگاه ها بپردازیم.

وی از انعقاد تفاهم نامه ای برای توانمندسازی و توسعه اشتغال پایدار با وزارت علوم اطلاع داد و تشریح كرد: طرف عرضه در این طرح منابع انسانی دانش محور و طرف دیگر 98 هزار بنگاه صنعتی و تولیدی هستند كه باید مشكلات آنها فهرست بندی شده و رساله ها بر مبنای مسائل این بنگاه ها تعریف شود.

معاون وزیر صنعت با بیان این كه پایلوت این طرح از سه ماه دیگر آغاز خواهد شد، افزود: تابحال عنوان 17 رشته كلان تخصصی را درآورده و مسائل بنگاه ها را هم تا آخر دی ماه اظهار می نماییم.

قبادیان اضافه كرد: این طرح برای انجام تحقیقات كاربردی آماده شده و بخش حمایتی آنرا وزارت صنعت، معدن و تجارت ترتیب داده است.




1397/07/26
18:32:22
5.0 / 5
4836
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴