به میزبانی مركز تحقیقات سیاست علمی كشور؛

كارگاه بین المللی سیاست گذاری ترویج علم، فناوری و نوآوری برگزار می گردد

كارگاه بین المللی سیاست گذاری ترویج علم، فناوری و نوآوری برگزار می گردد

به گزارش لیمو بلاگ مركز تحقیقات سیاست علمی كشور با مشاركت مركز علم و فناوری جنبش عدم تعهد (NAM S&T) كارگاه بین المللی سه روزه ای را با عنوان «سیاست گذاری ترویج علم، فناوری و نوآوری» ۲۷تا ۲۹ خردادماه جاری برگزار می نماید.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، شناسایی برخی از سیاست های پژوهشی مشترك كشورهای عضو مركز علم و فناوری NAM همچون شناسایی سیاست های ایران و سایر كشورهای در حال توسعه، شناسایی موضوعاتی برای تحقیق و فرصت های مالی، كمك به ایجاد گروه های فعال و اثرگذار برای حمایت نهادی از فعالیت های نوآورانه در سطح ملی و روستایی و كمك به ایجاد شبكه های رسمی و غیررسمی از افراد ذینفع، همچون سیاست گذاران، دانشگاهیان، نوآوران و دیگران، اهداف این كارگاه بین المللی را می سازند.

همچون محورهای این كارگاه می توان به شناسایی زمینه ها و راهبردهای آموزشی برای ترویج علم، فناوری و نوآوری، توسعه زیرساخت های علم و فناوری برای ترویج علم، ترویج علم از راه سنت های فرهنگی بومی، نقش آموزش رسمی و غیر رسمی در ترویج علم، فناوری و نوآوری، شناسایی چالش ها و محدودیت های ترویج علم، فناوری و نوآوری، مخاطب ساختن و تحلیل رویكردهای مختلف در آموزش از طریق دور و شناسایی چالش ها و محدودیت های ترویج علم اشاره نمود.

در این كارگاه، صاحب نظران بین المللی حضور داشته و به عرضه تجارب و یافته های علمی خود خواهند پرداخت. مبحث انتخاب شده برای این كارگاه، سیاست گذاری ترویج علم، نوآوری و فناوری مبحث جدید و مهمی است كه برای اولین بار در ایران مطرح می شود.

این كارگاه برای اولین بار در سطح كشورهای جنبش غیرمتعهدها و جمهوری اسلامی ایران برگزار می گردد و جدید بودن مبحث دریچه جدیدی را بر روی سیاست گذاران در خصوص توجه به عموم جامعه می گشاید.

در سال های اخیر «سیاست گذاری» ترویج علم، فناوری و نوآوری (STI) به مساله مهمی برای توسعه تبدیل گشته است. با عنایت به این دیدگاه، مركز علم فناوری كشورهای غیرمتعهد و سایر كشورهای در حال توسعه (مركز علم و فناوریNAM)، دهلی نو با مشاركت گروه ترویج علم مركز تحقیقات سیاست علمی كشور تهران این كارگاه بین المللی را برگزار خواهند كرد.




1398/03/11
16:03:36
5.0 / 5
4795
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , دانشگاه , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳