خیز منسوجات نانویی ایرانی برای كسب بازارهای اروپایی

خیز منسوجات نانویی ایرانی برای كسب بازارهای اروپایی

به گزارش لیمو بلاگ محققان یكی از شركت های دانش بنیان پس از صادرات ۱.۵ میلیون دلاری جوراب و منسوجات نانویی به كشورهای همسایه، درصدد صادرات محصولات خود به كشورهای ایتالیا و سوئد هستند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، یكی از شركت های فناور حوزه نساجی در سال ۱۳۶۶ با تولید جوراب، قدم به عرصه تولید این محصولات نهاد و هم اكنون توانسته محصولات خویش را كه شامل جوراب، دستكش و زیرپوش می شود را وارد بازار كند. این شركت نخستین تولیدكننده جوراب آنتی باكتریال در ایران است كه با استفاده از فناوری نانوذرات نقره مبادرت به تولید جوراب هایی با خاصیت ضد میكروب و ضد بو كرده است.
این شركت دانش بنیان، خط تولید خویش را مطابق با استانداردهای جهانی تولید می كند و موفق به كسب ISO10002، ISO14001، OHSAS18001، ISO9001 و ISO10668 از شركت SWISSCERT سوئیس شده، ضمن آنكه جوراب های آنتی باكتریال این شركت مجوز "كفا" (دفتر فناوری تا بازار) از ستاد نانوی ریاست جمهوری و تأییدیه های انستیتو پاستور، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی و وزارت بهداشت را دریافت كرده است.
این شركت به علت بهره مندی از تكنولوژی و ماشین آلات پیشرفته توانسته علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی، تولیدات خویش را هم تراز با بزرگترین تولیدكنندگان جوراب، به بازارهای همسایه حوزه خلیج فارس همچون عربستان، امارات، بحرین و عراق عرضه نماید. حجم صادرات این شركت در سال ۹۷ بیشتر از ۱.۵ میلیون دلار منسوجات نانویی بوده است. عراق، افغانستان و تركیه همچون مهمترین مقاصد صادراتی محصولات این محققان به حساب می آید.
محمود ضرابی، مجری طرح با اشاره به صادرات بیشتر از ۱.۵ میلیون دلاری این شركت به كشورهای مختلف، ابراز امیدواری كرد كه این رقم در سال ۹۸ به رقم ۵ میلیون دلار افزایش یابد و افزود: نمونه محصولات ما به كشورهای ایتالیا و سوئد ارسال شده كه از نظر كیفیت مورد تأیید قرار گرفته است و هم اكنون در مرحله عقد قرارداد برای صادرات به ایتالیا و سوئد هستیم.
این شركت درصدد است تا از "كیتوزان" بعنوان یك تركیب اورگانیك در محصولات نساجی خود استفاده نماید. این فناوری در حال توسعه بوده و بزودی محصولات این فناوری به مرحله تجاری سازی خواهد رسید. استفاده از تركیبات اورگانیك برای تولید لباس های نوزاد و كودكان كه حساسیت زیادی به مواد آنتی باكتریال دارند، ضروری می باشد كه برای این منظور از نقره و اكسید روی برای ایجاد خواص آنتی باكتریال استفاده می شود.
مدیر عامل این شركت، فعالیت این محققان را تنها منحصر به ایجاد خواص آنتی باكتریال ندانست و خاطرنشان كرد: در بخش منسوجات ضدلك، آبگریز، گرم كننده و خنك كننده هم فعالیت هایی داریم. فناوری منسوجات خنك كننده در حال طی مراحل دریافت گواهی نانومقیاس است كه پس از دریافت مجوزهای لازم می توانیم از آن برای تولید لباس های ورزشی استفاده نماییم.
ضرابی افزود: هم اكنون منسوجات این شركت در داروخانه و فروشگاه های سراسر كشور توزیع می شود و امیدواریم با رفع مشكلاتی نظیر كمبود نقدینگی و چالش های خرید مواد اولیه بتوانیم دامنه كسب و كار را گسترش دهیم و كیفیت منسوجات ایرانی را ارتقا دهیم.



1398/03/13
15:32:38
5.0 / 5
4605
تگهای خبر: تكنولوژی , تولید , دانش بنیان , دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲