فناوری نانو به كمك تولید داروهای دامپزشكی با منشا گیاهی می آید

فناوری نانو به كمك تولید داروهای دامپزشكی با منشا گیاهی می آید

لیمو بلاگ: هم اكنون داروهای زیادی با تركیبات گیاهی در دنیا برای سلامت دام ها استفاده می شود. به كارگیری فناوری های پیشرفته همچون نانو می تواند برخی كمبودهای این صنعت را رفع كند.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تولید و به كارگیری فناوری نانو در ساخت داروهای گیاهی دامپزشكی یكی از موضوعات مورد توجه این صنعت است. در به كار گیری فناوری نانو در ساخت داروهای گیاهی دامپزشكی باید راهكارهایی را در نظر گرفت. كارگروه دامپزشكی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در زمینه تولید داروهای دامپزشكی با منشأ گیاهی مسیر را تسهیل كرده است و حمایت هایی نیز از طرح های این حوزه كرده است.
مجید ترابی دبیر كارگروه دامپزشكی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری درباره این مساله ضمن اشاره به محدودیت تأمین منابع برای تهیه مواد اولیه گیاهان دارویی كه در تولید داروهای گیاهی مورد نیاز دام و طیور بكار می رود اظهار داشت: استفاده از فناوری های پیشرفته برای تقویت اثر داروهای گیاهی و كاهش هزینه های تولید این داروها اثر گذار است كه باید به این سمت حركت نماییم. با بهره گیری از فناوری ها پیشرفته خصوصاً فناوری نانو بعضی از كمبودهای این صنعت مرتفع می شود.
وی افزود: فناوری نانو كاربردهای زیادی در صنعت دام و طیور دارد و علاوه بر تولید دارو در تولید ضد عفونی كننده و ساخت تجهیزات در رابطه با این صنعت كاربرد فراوانی دارد و تا كنون از طرف شركت های دارویی ۱۸ فراورده نانویی درخواست تولید داشته اند كه از این تعداد ۸ مورد آن گیاهی بوده و درخواست آنها در حال بررسی است.


منبع:

1398/03/31
21:22:43
5.0 / 5
4772
تگهای خبر: پزشكی , تولید , سنتی , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱