در دانشگاه صنعتی سهند؛

كارایی سیستم های مخابراتی با الگوهای نوین داخلی بهبود می یابد

كارایی سیستم های مخابراتی با الگوهای نوین داخلی بهبود می یابد

به گزارش لیمو بلاگ محققان در دانشگاه صنعتی سهند الگو و تكنیكی برای بهبود كارایی سیستم های مخابراتی بی سیم عرضه دادند كه علاوه بر استفاده بهینه از پهنای باند، مصرف انرژی را هم به حداقل می رساند.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معصومه آذغانی مجری طرح ارتقا كارایی سیستم های مخابراتی بی سیم عنوان كرد: هم اكنون محققان در دنیا به دنبال عرضه راهكارهایی برای رفع مشكل پهنای باند و كمبود انرژی در سیستم های مخابراتی بی سیم هستند. انجام این پژوهش هم در این راستا بود و در نهایت موفق به عرضه روشی مناسب برای بهبود كارایی این سیستم ها شدیم كه علاوه بر استفاده بهینه از پهنای باند، مصرف انرژی را هم به حداقل می رساند و به تحقق هدف مخابرات سبز كمك می نماید.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند اظهار داشت: روش جدید كارآیی بالاتر و هزینه پائین تر در مقایسه با شیوه های مشابه خود دارد و قابل پیاده سازی به صورت توزیع شده در انواع شبكه های مخابرات بی سیم باشد. اما برای پیاده سازی آن احتیاج به زیرساخت های مخابراتی است.
وی ابراز كرد: با عنایت به افزایش تعداد كاربران سیستم های مخابراتی، میزان بهره برداری از كانال های فركانسی در دسترس افزایش پیدا كرده است و محققان تلاش های بسیاری در جهت استفاده بهینه از این كانال ها و ارتقاء بهره وری آنها طی سال های اخیر انجام دادند. همچون راهكارهای مفید در این زمینه، استفاده از سیستم های رادیوشناختی است كه می توانند طیف فركانسی را بگونه ای سازمان یافته میان كاربران مختلف تقسیم كنند. طیف سنجی مرحله اولیه و بسیار حیاتی در بهبود كاركرد چنین سیستم هایی است.
به گفته آذغانی، در اغلب سیستم های مخابراتی كه برای كاربردهای نظامی طراحی شده اند، برای افزایش سطح ایمنی داده های ارسالی از سیگنال های با طیف گسترده استفاده می شود. مشكل اصلی سنجش طیفی چنین سیستم هایی، پهنای باند بسیار وسیع آنهاست كه با عرضه تكنیك های نوین می توان آنرا رفع كرد.

1398/04/11
14:01:08
5.0 / 5
4813
تگهای خبر: پژوهش , دانشگاه , سیستم , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳