معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی تاكید كرد

لزوم اطلاع دانشگاه از طرح های مستقل پژوهشی اعضای هیئت علمی

لزوم اطلاع دانشگاه از طرح های مستقل پژوهشی اعضای هیئت علمی

لیمو بلاگ: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی ضمن تشریح برخی دستاوردهای این دانشگاه و با اشاره به اینكه اولین بار در سال ۹۴ تفاهم نامه این دانشگاه با صندوق پشتیبانی از پژوهشگران به امضا رسیده است، اظهار داشت: معاونت پژوهشی دانشگاه در ارتباط با طرح های پژوهشی مستقلی كه اعضای هیات علمی آن با صندوق پشتیبانی از پژوهشگران بسته اند، اطلاعی ندارد كه در صورت اندیشیده شدن ساز و كاری برای این مورد همكاری صندوق با دانشگاه كامل و همه جانبه خواهد بود.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا بابك شكری در مراسم امضای تفاهم نامه صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و دانشكده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی ضمن اشاره به شعار دانشگاه "زندگی یعنی امید و حركت" ارزش های محوری آنرا كیفی سازی فعالیت ها، ماموریت گرایی و بالا بردن تراز بین المللی عنوان نمود و اضافه كرد: مراكز این دانشگاه همچون پژوهشكده لیزر و علوم پلاسما و علوم محیطی، مركز سنجش از دور، علوم شناختی و مغز و پژوهشكده فناوری های پزشكی منحصر به فرد هستند.

وی، تصریح كرد: توسعه علم و فناوری، توسعه مرزهای دانش و رفع چالش های علمی، چشم انداز این دانشگاه در افق ۱۴۰۴ است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینكه دانشگاه در توسعه پژوهش های كیفی برای حل چالش های كشور گام های مهمی برداشته است، اظهاركرد: رشد ۲۵ درصدی تعداد مقالات بین المللی دانشگاه با محققان تراز اول جهانی در سال قبل و رشد ۲۰ درصدی تولید مقالات بین المللی چارك اول و هم رشد ۳۰ درصدی حجم مالی قراردادهای برون سازمانی كه حدود ۲۰ درصد آن با مراكز خصوصی بوده گویای این مورد است.

شكری همینطور فعالیت پررنگ همكاران این دانشگاه در حوزه كتاب را خاطرنشان كرد و اظهاركرد: دستاوردهای دوره دكتری در بازه سه ساله در حوزه های مختلف پررنگ بوده است.

وی با اشاره به اینكه تعداد ثبت اختراع فراخور حوزه های دانش و شرایط كشور در نوسان بوده است، جایگاه برجسته این دانشگاه در رتبه بندی های تایمز، لایدن، QS و ESI را خاطرنشان كرد و توضیح داد: دانشگاه شهید بهشتی در سال های گذشته توانسته است با انجام فعالیت های پژوهشی روند رو به رشدی را در رتبه بندی های جهانی داشته باشد.

گردش مالی ۳.۵ میلیاردی شركت های دانش بنیان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی سپس به حوزه فناوری، نوآوری و كارآفرینی پرداخت و اظهار داشت: در این راستا دانشگاه مبادرت به راه اندازی پارك كرده كه میزان گردش سرمایه در شركت های مستقر در آن ۶۰ میلیارد تومان و میزان گردش سرمایه در شركت های دانش بنیان وابسته به این پارك ۳.۵ میلیارد تومان بوده است.

شكری ذیل مبحث همكاری های علمی بین المللی این دانشگاه به ریاست و هدایت كارگروه های ملی همكاری با كشورهای روسیه و قزاقستان، ریاست هیات اجرایی كمیسیون بین المللی سدهای بزرگ و عضویت مشترك فعال در كارگروه همكاری علمی با كشورهای فرانسه، آلمان و اتریش اشاره نمود و اظهار داشت: رشد و توزیع حضور هیات های دانشگاه در عرصه بین المللی قابل توجه است.

وی با اشاره به اینكه تمدید تفاهم نامه این دانشگاه با صندوق پشتیبانی از پژوهشگران اولین بار در سال ۹۴ و به مدت پنج سال به امضاء رسیده است، تصریح كرد: دو سوم اعتبار این تفاهم نامه از جانب صندوق و یك سوم آن از جانب دانشگاه تامین می گردد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در انتها تعداد طرح های این تفاهم نامه در سال های منتهی به ۹۷ را ۲۰ مورد (دو مورد در حوزه فنی مهندسی، چهارده مورد در حوزه علوم پایه و سه مورد علوم انسانی) اعلام و تصریح كرد: متاسفانه دانشگاه اطلاعی در ارتباط با طرح های پژوهشی مستقلی كه اعضای هیات علمی آن با صندوق پشتیبانی از پژوهشگران بسته اند، ندارد كه در صورت اندیشیده شدن ساز و كاری برای این مورد همكاری صندوق با دانشگاه كامل و همه جانبه خواهد بود.



1397/08/02
22:05:08
5.0 / 5
4697
تگهای خبر: بین المللی , پزشكی , پژوهش , تولید
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵