كاهش ۸۰ درصدی هزینه تمیزكاری نمای ساختمان ها با نانو پوشش ایرانی

كاهش ۸۰ درصدی هزینه تمیزكاری نمای ساختمان ها با نانو پوشش ایرانی

لیمو بلاگ: پژوهشگران یكی از شركت های دانش بنیان شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان با دستیابی به فرمولاسیون نانو پوشش های ساختمانی راهكاری برای حفظ زیبایی نمای ساختمان ها عرضه كردند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، یكی از شركت های دانش بنیان با استقرار در شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت های خویش را ه عنوان نخستین عرضه دهنده پوشش های نانویی در زمینه مصالح ساختمانی به صورت رسمی بسط و گسترش داد. این شركت با ثبت علامت تجاری و ثبت اختراع، دارای گواهی تاییدیه نانو مقیاس از ستاد نانو، جز شركت های دانش بنیان تولیدی مورد تأیید معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است.
نانو پوشش های تولید شده در این شركت می تواند به حفظ زیبایی نمای ساختمان كمك كند؛ چونكه این نانو پوشش ها سبب پیشگیری از ایجاد لك، شوره زدگی و آلودگی روی بتن، چوب، آجر و مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان شود.
شوره، لك و آلاینده های روغنی همچون عوارض بوجود آمده بر سطح نمای ساختمان ها هستند كه بر اثر آن در نتیجه پس از گذشت چند سال از ساخت ساختمان، نما، زیبایی خویش را از دست می دهد. كثیف شدن چهره ساختمان ها بخصوص در شهرهای بزرگ كه با مشكل آلودگی هوا دست به گریبان هستند، به زیبایی شهر لطمه می زند.
این شركت دانش بنیان توانسته است نانو پوششی برای حفظ نمای ساختمان عرضه كرده كه با استفاده از آن می توان سطوح را آب گریز و روغن گریز كرد. نانو پوشش های تولیدی این شركت باعث ممانعت از شوره زدگی و پوسته پوسته شدن سطح، كاهش رشد قارچ، كپك و جلبك، پیشگیری از نفوذ رطوبت به دیوار شده و همینطور میزان ترك های ناشی از تغییر دمای هوا را می كاهد.
اعظم مردی حلاج، مجری طرح درباره نانو پوشش های تولیدی این شركت اظهار داشت: هم اكنون این محصولات به دو صورت در بازار عرضه می شود، یك بخش از محصولات ما به صورت مستقیم در اختیار مصرف كنندگان قرار می گیرد. اما بخش عمده نانو پوشش های ما به تولیدكنندگان محصولات مانند تولیدكنندگان آجر یا بتن عرضه می شود. این دسته از مشتریان از نانو پوشش برای آب گریز و روغن گریز كردن آجر و بتن مورد استفاده در نمای ساختمان، استفاده می نمایند.
حلاج تصریح كرد: نتایج نشان داده است كه با این نانو پوشش ها میزان تمیزكاری مصالح مورداستفاده در نما تا ۸۰ درصد كاسته می شود. از جانب دیگر مصرف كنندگان نهایی هم می توانند از این نانو پوشش ها در نمای ساختمان استفاده كنند. با این كار چهره ساختمان تمیز مانده و از خسارت های آتی روی مصالح مورد استفاده در نما، كم می شود. پوشش نانویی آبگریز و ضد آب كننده قوی با نفوذ بالا همچون محصولات تولیدی این شركت است. این پوشش محصول غیر سمی حاوی "سیلان" قلیایی اصلاح شده است كه می تواند اثرات آب گریزی فوق زیادی را به تمام سطوح ساختمانی عرضه نماید.
این محصول با ایجاد واكنش و نفوذ تا عمق یك سانتی متر منافذ بتن، سطوح سیمانی، سنگی، آجری و سطوح با جذب پایین، پوشش ضد آب قوی بوجود آورده و سبب تشكیل غشای یك پارچه و غیر قابل نفوذ در مقابل نشتی می شود. در نتیجه سبب محافظت سطوح در مقابل صدمات ساختاری و ظاهری ناشی از جذب رطوبت مانند شوره زدگی، یخ زدگی، رشد قارچ و كپك می شود.
محلول شوینده هم از دیگر دستاوردهای دانش بنیان این شركت به حساب می آید. این محلول، پاك ‏كننده ایمن با قدرت تمیزكنندگی عالی است كه می تواند جایگزین اسیدهای خطرناك جهت پاك كردن انواع شوره، دوغاب و دوده روی سطوح مصالح ساختمانی باشد.
پوشش نانویی مخصوص چوب این شركت هم یك نانو پوشش دوستدار محیط زیست است كه مواد پایه آن سیلان های اصلاح شده و رزین های آكریلیكی و سیلیكونی است.
این نانو پوشش با ممانعت از نفوذ آب و روغن به درون سطوح چوبی، نئوپان و MDF، این سطوح را در مقابل پوسیدگی، آلودگی و خراش محافظت می كند و از این طریق سبب بهبود خواص و افزایش ماندگاری و عمر این سطوح می شود. علاوه بر این، با استفاده ازاین پوشش می توان خواصی مثل تمیزكنندگی آسان، لكه بری، افزایش كیفیت و كارایی سطوح چوبی، نئوپان و MDF، را در ساختمان ها به وجود آورد.
این پوشش همینطور از پوسته پوسته شدن سطح چوب و باد كردن آن در مكان های مرطوب و خیس مانند سرویس بهداشتی و سونا جلوگیری می كند. این پوشش در مقابل اشعه خورشید مقاوم بوده و گرفتار زردشدگی، ماتی و ترك نخواهد شد.
محصولات این شركت نسبت به نمونه های خارجی ۴۰ درصد ارزان تر بوده و با عنایت به اینكه دانش فنی در داخل كشور به دست امده امكان تولید سفارشی بر مبنای نیاز متقاضی وجود دارد. همینطور پشتیبانی فنی و مشاوره همچون مزیت هایی است كه این شركت در اختیار مشتریان قرار می دهد.



1398/04/21
15:08:29
5.0 / 5
4950
تگهای خبر: پژوهش , تولید , دانش بنیان , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱