استخراج DNA از سلول گیاهی در دانشگاه بیرجند

استخراج DNA از سلول گیاهی در دانشگاه بیرجند

لیمو بلاگ: مدیر گروه زیست شناسی دانشگاه بیرجند اظهار داشت: در پژوهشی مشترك بین گروه زیست شناسی دانشگاه بیرجند و آموزش و پرورش خراسان جنوبی به روش علمی در آزمایشگاه زیست شناسی دانشگاه بیرجند، DNA از سلول گیاهی استخراج شد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه بیرجند، مریم مودی، اظهار نمود: در پژوهش مشترك صورت گرفته بین دانشگاه بیرجند و آموزش و پرورش خراسان جنوبی دانش آموزان استعدادهای درخشان دوره دوم متوسطه بعد از دو هفته آموزش در آزمایشگاه های گروه زیست شناسی دانشگاه توانستند DNA را از سلول گیاهی استخراج كنند.
وی ادامه داد: در این پژوهش مشترك به روش علمی DNA از سلول گیاهی استخراج و دانش آموزان با این روش آشنا شدند.
مدیر گروه زیست شناسی دانشگاه بیرجند به برگزاری نخستین دوره مسابقه كشوری سلول های بنیادی و پزشكی بازشناختی اشاره و بیان كرد: از مراحل این پژوهش توسط روابط عمومی دانشگاه كلیپی آموزشی به مدت سه دقیقه به زبان انگلیسی و فارسی برای حضور خراسان جنوبی در این مسابقات تهیه شد.
مودی استخراج DNA سلول گیاهی را یكی از مدرن ترین بخش های زیست شناسی دانست كه در مهندسی ژنتیك گیاهی و جانوری و موارد پزشكی استفاده می شود.
وی اشاره كرد: با استخراج و تغییر DNA و تولید ژنی خاص می توان محصولات كشاورزی مقاوم در مقابل آفات و مواد شیمیایی تولید كرد.




منبع:

1398/04/28
11:44:29
5.0 / 5
5039
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , تولید , دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲