در مراسم تفاهمنامه همكاری سه جانبه اعلام شد

بهره برداری رسمی از برج نوآوری كیش در اوایل پاییز

بهره برداری رسمی از برج نوآوری كیش در اوایل پاییز

لیمو بلاگ: معاون سیاست گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به بهره برداری رسمی برج نوآوری كیش در اوایل پاییز سال جاری یكی از اهداف مهم فعال شدن شركت های بزرگ در این برج را پایلوت شدن منطقه آزاد كیش برای پروژه های پیشران عنوان نمود.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، مهدی الیاسی در آیین تبادل تفاهم نامه همكاری مشترك معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شكوفایی و سازمان منطقه آزاد كیش كه امروز در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان این كه به دنبال ایجاد فضای نوآوری و فعال تر كردن اكوسیستم نوآوری در جزیره كیش هستیم، توضیح داد: هدف كنونی ما شكل گیری برج نوآوری در یك ساختمان ۱۱ طبقه با ۸ هزار متر زیر بنا است كه ظرفیت بسیار خوبی برای فعال تر شدن این اكوسیستم در منطقه آزاد كیش به شمار می آید.
وی با اشاره به این كه دوستان در سازمان منطقه آزاد كیش این ساختمان را به مدت ۵ سال به ما اختصاص داده اند، اظهار داشت: معاونت علمی و صندوق نوآوری و شكوفایی در حال آماده سازی ساختمان هستند و می خواهیم در این مكان سه دسته نهاد همچون نهادهای زیست بوم نوآوری شامل مراكز نوآوری، كوهورت و شتاب دهنده ها؛ نهادهای مالی شامل شعب صندوق های پژوهش و فناوری و هم شركت های بزرگ را مستقر نماییم تا به كمك آنها ۵ الی ۶ حوزه اصلی همچون گردشگری، حمل و نقل هوشمند، فین تك، سلامت و پسماند در كیش فعال شوند.
معاون سیاست گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هدف مهم از امضای تفاهم نامه امروز را پایلوت شدن منطقه آزاد كیش برای پروژه های پیشران دانست و خاطرنشان كرد: با عنایت به ظرفیت خوب حكمرانی در كیش می خواهیم پایلوت پروژه های پیشران نوآوری را با كمك صندوق در این منطقه فعال كنیم؛ چون كه در سطح كشور برای پروژه های IOT محدودیت همچون ملاحظات امنیتی وجود دارد و پایلوت ها بایستی در این منطقه تست شوند.
وی افزود: بدین ترتیب شركت های بزرگ كشور می توانند در برج نوآوری كیش مستقر شوند و از آن جا خدمات خویش را در سطح كشور یا به خارج كشور (صادرات) عرضه كنند كه امیدواریم این ساختمان در اوایل پاییز به بهره برداری رسمی برسد.
آغاز بهره برداری از ساختمان در هفته دولت
غلامحسین مظفری، رئیس سازمان منطقه آزاد كیش هم در این مراسم با بیان این كه یكی از محورهای اصلی در برنامه راهبردی سه ساله ما تا سال ۱۴۰۰ كمك به راه اندازی برج نوآوری كیش بوده است، اظهار داشت: سیستم های نرم افزاری و سخت افزارهای مورد نیاز فراهم شده و با عنایت به زمینه فعالیت كه در حوزه های مختلف وجود دارد و تفویض اختیار سازمان ها امكان پایلوت شدن آن چه باید در صنایع اصلی اتفاق بیفتد، وجود دارد.
وی با اشاره به این كه اراده و باور لازم هم در منطقه كیش شكل گرفته، توضیح داد: حلقه اقتصادی بسیار خوبی بین سرزمین اصلی و خارج از مرزها به علت سهولت رفت و آمد وجود دارد، ضمن آن كه برگزاری همایش ها و سمینارهای بین المللی هم محقق شده و مشاركت سایر بخش ها را می طلبد.
رئیس سازمان منطقه آزاد كیش اضافه كرد: علاقه مند به استفاده از ظرفیت تمام كشور هستیم و خوشحالیم در این مقطع از حمایت و همكاری متولیان امر بهره مند شدیم، شروع بهره برداری از این ساختمان همزمان با هفته اول شهریور ماه (هفته دولت) شروع شده و بعد از آن بحث استقرار شتاب دهنده ها و شركت ها را دنبال خواهیم كرد.
مظفری در انتها صحبت های خود پیشنهاد كرد: منطقه ای در چارچوب شركت های صنعتی هم به منظور ساخت كارگاه های متمركز برای شركت ها در دستور كار قرار گیرد.



1398/05/27
13:43:28
5.0 / 5
4629
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵