فیلترهای ایران ساخت جداسازی می كنند

فیلترهای ایران ساخت جداسازی می كنند

به گزارش لیمو بلاگ یكی از شركت های دانش بنیان توانسته است فیلتراسیون های صنعتی را با فناوری بومی تولید و با تجاری سازی این محصولات، بخشی از نیاز صنعت به واردات را با محصول دانش بنیان ساخت داخل تأمین كند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، جداسازی، تصفیه یا خالص سازی یك بخش جدانشدنی از صنایع است. تجهیزات فیلتراسیون، از جداسازی پسماند و تصفیه مایع ها تا خالص سازی آلیاژها كاربردهایشان را به خوبی نمایان كرده اند. این محصولات اما پیچیدگی ها و ظرافت هایی دارند كه ساخت و تولید انبوه شان، وجود دانش فنی و تجهیزات دانش بنیان را می طلبد.
یك شركت دانش بنیان فعال كشورمان در حوزه تجهیزات دانش بنیان صنعتی، توانسته است با بومی سازی دانش فنی و به كمك متخصصان دانش آموخته، سدی از محدودیت های ناشی از تحریم را بشكند و با تولید محصولات دانش بنیان تجهیزات جداسازی صنعتی و فیلترها، بخشی از نیاز صنایع مختلف به این محصولات را تأمین كند.
عظیم عظیمی نژادان، مدیرعامل این شركت دانش بنیان از تولید فیلترهای صنعتی بعنوان عمده ترین حوزه تولیدات این شركت می گوید: تولیدات دانش بنیان شركت در حوزه های مختلفی روانه بازار تجاری شده است. صنایع مختلفی مانند معدنی و شیمیایی، غذایی و دارویی، نیروگاهی، نفت، گاز و پتروشیمی بخشی از بازار هدف محصولات این شركت دانش بنیان به حساب می آید.
این فعال فناور به تولید فیلتراسیون های بومی برای جداسازی مواد اشاره می كند و ادامه می دهد: این شركت برای جداسازی جامد از مایع دانش بنیان به حساب می آید. این فیلترها در حوزه های مختلفی مثل صنایع غذایی، مدیریت پسماند و بازیافت كاربرد دارد.
وی با بیان این كه فیلترها با عنایت به كاربردهایی كه دارند، در شكل ها و ساختارهای مختلفی تولید می شوند، اضافه می كند: این فیلترها در شكل های مختلفی تولید و به كار بسته می شوند كه هركدام دارای فناوری های خود هستند. در تولید انواع شكل های این فیلترها همچون فشاری، نواری، دیسكی، نواری خلا، فیلتر توانمندی ساخت و دانش فنی توسط این شركت دانش بنیان بومی شده است.
عظیمی نژادان به تولید جداسازهای فشاری به شكل تمام خودكار اشاره می كند و ادامه می دهد: این دستگاه می تواند با عملكرد خودكار، بیشتر از ۴۰تن ماده را به شكل كنسانتره در یك ساعت و با خشكی بیشتر از ۹۰ درصد عرضه كند.

۴۰ درصد ارزان تر از نمونه وارداتی از اروپا
وی، تولیدات با كیفیت هم تراز نمونه های مشابه واراداتی را از مزیت های تولیدات توربین دار می داند و ادامه می دهد: مشابه های خارجی ضمن این كه با قیمت بسیار گران تر، تأمین می شود، به مشكلات خیلی از جمله محدودیت های تأمین یا خدمات بعد از فروش دچارند. عمده نمونه وارداتی به كشور از چین تأمین می شود كه كیفیت مناسبی ندارد. در نمونه های ایران ساخت این محصولات اما تلاش می نماییم تا ضمن توجه به كیفیت، محصول را با قیمتی رقابتی و پشتیبانی های بعدی عرضه نماییم.
به گفته عظیمی نژادان، این محصولات دانش بنیان با قیمتی حداقل ۴۰ درصد كم تر از نمونه وارداتی از اروپا به بازار عرضه می شود، این در شرایطی است كه این محصولات از كیفیتی بسیار بالاتر از نمونه های چینی و بعضی از نمونه های داخلی برخوردار می باشند.
مدیرعامل این شركت دانش بنیان دریافت استانداردهای ملی و بین المللی را یكی از خصوصیت های تولیدات مورد اشاره بیان می كند و می افزاید: همه لازمه های استاندارد همچون ایمنی و كیفیدر این محصولات رعایت می شود.
این فعال فناور از توانمندی عرضه محصولات دانش بنیان به بازارهای منطقه ای و جهانی می گوید و بیان می كند: اگر حمایت ها به معافیت ها محدود نباشد و بر فرایند واردات نمونه های كم كیفیت هم نظارتی دقیق صورت بگیرد بطور قطع در تولید رونق ایران ساخت شاهد یك تحول جدی خواهیم بود.
طبق اعلام مركز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عظیمی نژادان همینطور از لزوم حمایت برای پیوند نوآوری و فناروی استارتاپ ها به شركت های بزرگ عنوان می كند: معاونت علم و فناوری می تواند در تحقق این فرایند گامی جدی بردارد و همینطور مسیری برای نظارت بر صنایع به خصوص ماشین آلات دانش بنیان و پشتیبانی از تولید این دست محصولات كه اهمیت بالایی هم دارند، هموار كند.



1398/06/01
01:26:00
5.0 / 5
4542
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲