دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح كرد

امپراتوری كسب وكار كنكور مانع حذف كنكور است، پیشنهاد فعال شدن كمیسیون معین نخبگان

امپراتوری كسب وكار كنكور مانع حذف كنكور است، پیشنهاد فعال شدن كمیسیون معین نخبگان

لیمو بلاگ: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با ابراز تأسف از اینكه تابحال امپراتوری كسب وكار كنكور مانع برداشته شدن كنكور شده است، از تلاش های این شورا برای حذف كنكور آگاهی داد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا دكتر سعید عاملی در جلسه دیدار با تعدادی از نخبگان و برگزیدگان كشوری با اشاره به اینكه عدم توجه كافی به نخبگان جوان نباید موجب شود تا خود نخبگان نیز این بی توجهی را بپذیرند و از تلاش خود بكاهند، اضافه كرد: مرور تاریخ گذشته نشان داده است كه عده ای با فداكاری و تلاش های خود به ثمرات بالایی دست یافته اند و ملت هایی كه پیشرفت كرده اند، بطور قطع مدیون آن دسته از افرادی هستند كه تلاش نموده اند.
وی با اشاره به اینكه با وجود مشكلات بسیاری كه الان پیش روی نخبگان كشور وجود دارد، بایستی برای رسیدن به اهداف پیش رو تلاش خستگی ناپذیر داشت، اشاره كرد: برای كاستن از توقعات خود بایستی عمل خودرا برای رضای خداوند تعریف كنیم؛ چونكه عمل برای خدا توقع آدمی را متمایل به صفر می كند و به این جهت با كاستن توقعات خود می توان به اهداف بزرگ نائل شد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تابحال تمامی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در چارچوب طرح در صحن شورا مطرح شده اند و پیشنهاد می شود كمیسیون معین نخبگان بطور مستقل از كمیسیون نخبگان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و بعنوان بازوی مشورتی برای ارائه لایحه سیاستی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مبادرت به فعالیت كند.
استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با تاكید بر اینكه باید دایره موفقیت ها افزایش یابد تا هم اعتماد به نفس، تقویت و هم امید به موفقیت عمیق تر شود، اظهار نمود: باید با بهره گیری از عقل خود در جهت ایجاد موفقیت گام برداریم. ما حالا وارد جامعه غیرهنجاری شده ایم كه در آن لایه عصبیت كاهش یافته و تكثر دیدگاه ها در جامعه بروز پیدا می كند كه در چنین جامعه ای نقش آفرینی نخبگان بسیار بالا است و می توانند بعنوان چهره های مورد اعتماد و مقبول اجتماعی تأثیر فرهنگی، اجتماعی و توسعه ای مؤثر داشته باشند.
عاملی با اشاره به اینكه اخیرا در ستاد راهبری نقشه جامع علمی كشور و شورای اسلامی دانشگاه ها و مراكز آموزشی، رؤسای دانشگاهی بعنوان عضو جلسات حاضر هستند، تصریح كرد: علاوه بر آن سعی شده است تا از ظرفیت ذی نفعان در حوزه های مختلف مسئولیت های شوراهای تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی استفاده گردد.

وی با اشاره به موانع و مشكلات پیش روی اجرای حذف كنكور با ابراز تأسف از اینكه تابحال امپراتوری كسب وكار كنكور مانع برداشته شدن كنكور شده است، اضافه كرد: هم اكنون مشغول رایزنی و زمینه سازی برای برداشتن كنكور و رفتن به سمت روش های منطقی تر برای سطح بندی متناسب متقاضیان رشته های مختلف هستیم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به نخبگان حاضر در جلسه اظهار داشت: در صورتیكه ایده منسجمی برای ارائه چاره ای جهت حذف كنكور و استقرار روش های مناسب و منطقی داشته باشید، استقبال می نماییم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به شایسته سالاری و تخصص گرایی در كشور، عمیق ترین لایه عدالت را تخصص گرایی دانست و با تاكید بر اینكه در این زمینه نیازمند كار جدی هستیم، اشاره كرد: حالا مقام معظم رهبری جدی ترین سكان دار مساله علم و فناوری هستند و در این زمینه پیگیری های مختلفی داشته و دارند و در گام دوم نیز راهبرد اول را آموزش و پژوهش داشته اند و بر این مبنای اصولی تاكید می كنند كه آن سوی دانایی، توانایی است و حتما رسیدن به قله های توانایی مستلزم رسیدن به قله های دانایی است.
عاملی اضافه كرد: تصویب سند ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و سند استراتژیك علوم و فناوری های شناختی و همین طور تشكیل ستاد فناوری نانو همگی درنتیجه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده اند كه سبب شده بعنوان مثال در زمینه نانو به رتبه چهارم جهانی در تولید مقاله دست پیدا نماییم.
در این نشست دكتر نسرین سلطانخواه، رئیس كمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری نیز با اشاره به نقش و جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پشتیبانی از نخبگان و استعدادهای درخشان اشاره كرد: سند استراتژیك كشور در امور نخبگان، مصوبه تشكیل بنیاد ملی نخبگان و دیگر مصوبات قانونی پشتیبانی از نخبگان و استعدادهای برتر همگی جزو اقدامات و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است.
وی ادامه داد: نخبگان جوان و استعدادهای درخشان می توانند با ایده های خود شورای عالی انقلاب فرهنگی را در حوزه وظایف و مسئولیت های خود یاری دهند و این جلسه برای همفكری با بعضی از نخبگان و برگزیدگان كشوری تشكیل شده است.
نخبگان حاضر در این نشست نیز به ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.





منبع:

1398/06/06
14:02:28
5.0 / 5
4736
تگهای خبر: پژوهش , تولید , دانشگاه , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳