وزیر صنعت، معدن و تجارت:

حد و مرزی در پشتیبانی از شركت های دانش بنیان نداریم

حد و مرزی در پشتیبانی از شركت های دانش بنیان نداریم

لیمو بلاگ: وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: از شركت های دانش بنیان حمایت خواهیم كرد، از سوی دولت قول می دهم كه در شرایط جدید حد و مرزی در پشتیبانی از شركت های دانش بنیان نداریم.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز با بیان این مطلب اظهار نمود: در شرایط جدید و فعلی مستلزم كار جهادی و همت همگانی هستیم.
وی ادامه داد: در سیاست های كلی نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری هم دانش فناوری، ارتباط دانشگاه با صنعت و تبدیل ایده به محصول جا افتاده است و همگی به این باور رسیده ایم، در قوانین توسعه هم بر بالا رفتن سهم دانش تاكید گردیده است.
وی با بیان این كه در مبارزه با تحریم ها ابزار كار داریم، افزود: در حوزه های مختلف اقدامات خوبی شروع شده است و می دانیم اگر این كار قبلا انجام می شد، صدمه پذیری كم تری داشتیم، وجود مغز افزار نخستین شرط دانش است كه كشور ما این را دارد، جوانان ما به هر كشوری كه رفته اند بهترین افتخارات را كسب كرده اند.
رحمانی خاطرنشان كرد: امروزه رقابت بین شركت هاست نه كشورها، انقلاب چهارم صنعتی زندگی را به نحوی اساسی دگرگون خواهد نمود و ما اگر نجنبیم، در كل زندگی به مشكل خواهیم خورد.
وی تصریح كرد: هر تولید و صنعتی برای پرواز نیاز به فناوری و صادرات دارد، از حدود ۴۰۰۰ شركت دانش بنیان بیشتر از ۲۰۰ مورد در حوزه تولید فعالیت دارند و باید برای تقویت از جوانان كمك و ایده بگیریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: ظرفیت خوبی در حوزه معادن داریم و لازمه شكوفایی آن، حضور استارتاپ ها است و ما حتما این را جزو كارهای اساسی قرار خواهیم داد.
وی تصریح كرد: همفكری با بخش خصوصی از دیگر كارهای اساسی ما در وزارت بوده و در فرصت كمی كه داریم، چه تحریم باشیم و چه نباشیم، این یكی از اولویت ها و لزوم هایی كه است در جهت آن تلاش خواهیم كرد.
وی تصریح كرد: امكانات و بودجه داریم و بودجه باید بسته به نحوه هزینه كرد و اولویت ها تخصیص داده شود، اگر دانش بنیان حركت نماییم، با اعطای زمین با پنج درصد پیش پرداخت و اقساط دراز مدت از متقاضیان حمایت می نماییم.
رحمانی متذكر شد: خوشه های فناورانه هم باید جدی گرفته شوند، دشمنان تلاش دارند به كشور صدمه بزنند اگر همه ملت با هم پای كار بیایند، مشكلات را هم حل خواهیم كرد.



1397/08/11
00:33:14
5.0 / 5
4619
تگهای خبر: تولید , دانش بنیان , دانشگاه , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵