در بانك ملی جلبك ؛

نوشیدنی های ایرانیزه از جلبك تولید شد

نوشیدنی های ایرانیزه از جلبك تولید شد

به گزارش لیمو بلاگ محققان موفق به تولید نوشیدنی از جلبك شدند كه سرشار از پروتئین بوده و طعمی گس و متناسب با فرهنگ ایرانی دارد.



علی خلیلی مدیر بازاریابی بانك ملی جلبك ایران در دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: از میان میكروارگانیسم ها، جلبك ها به علت خصوصیت های منحصر به فردی كه از خود نشان داده اند بیشتر از همه مورد توجه قرار گرفته اند. جلبكها به كارخانه های زیستی معروفند و قادرند با تولید مواد پرارزش مختلف، نیاز بشر را در زمینه های گوناگون همچون تامین غذا، آب، دارو و انرژی برطرف كنند.
وی افزود: كشور ما ایران یكی از غنی ترین كشورهای دنیا از نظر تنوع ذخایر گونه های جلبكی است.
به گفته وی باوجود تحقیقات و مطالعات نظری و میدانی زیاد، كمبود مركزی كه به شكلی یكپارچه و هدفمند گونه های جلبكی بومی ایران را شناسایی و به صورت عملی زمینه استفاده از آنها را در حوزه های مختلف فراهم آورد به شدت احساس می شود.
خلیلی اضافه كرد: در این بانك تمام محصولاتی كه از جلبك تولید می شود در دانشگاه تهران به تایید می رسد.
وی با اشاره به اینكه توانستیم از جلبك «اسپیرولینا» برای تولید نوشیدنی بهره ببریم، بیان كرد: این جلبك بومی مكزیك است و توانستیم با روش هایی كه داریم در بانك جلبك آنرا به تولید انبوه برسانیم و از آن نوشیدنی تولید نماییم.
وی با اشاره به اینكه این نوشیدنی هیچگونه ماده افزودنی ندارد، بیان كرد: این جلبك حاوی پروتئین زیادی است كه می تواند در یك میان وعده مورد استفاده قرار بگیرد.
به گفته وی، این جلبك از ذخیره معدنی بالایی برخوردار می باشد كه می توان به تقویت كننده سیستم ایمنی بدن، محافظ تیروئید، سرشار از ویتامین و آهن اشاره نمود.
خلیلی با اشاره به اینكه این نوشیدنی طعم گس اصیل ایرانی دارد، بیان كرد: ما توانستیم این نوشیدنی را متناسب با فرهنگمان ایرانیزه نماییم.
وی با تاكید بر اینكه این محصول در پارك علم و فناوری دانشگاه تهران به تولید می رسد اظهار داشت: این نوشیدنی حاوی میكروجلبك دریایی به رنگ سبز است كه می توان از آن بعنوان مكمل غذایی استفاده كرد؛ از این ماده هم می توان كمبودهای تغذیه ای را جبران كرد.
وی با تاكید بر اینكه صنعت استفاده از جلبك ها سابقه زیادی دارد، بیان كرد: به علت اینكه حداقل قسمت مهمی از وگان ها و مكمل های ورزشی از جلبك ها استفاده می نمایند می توانند به سمت جلبك اسپیرولینا روی بیاورند.

1398/06/27
14:42:39
5.0 / 5
4367
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳