رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر خبرداد

ظرفیت نوآوری و فناوری دانشگاه را دو برابر می نماییم، فارغ التحصیلان ما یك بعدی نیستند

ظرفیت نوآوری و فناوری دانشگاه را دو برابر می نماییم، فارغ التحصیلان ما یك بعدی نیستند

به گزارش لیمو بلاگ رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر با اشاره به اینكه فارغ التحصیلان این دانشگاه باید در كنار تحصیل مهارت های لازم را داشته باشند، اشاره كرد: در بحث نوآوری طی 5 سال قبل ظرفیت دانشگاه حدود 10 برابر افزایش یافته و در سال تحصیلی جدید برنامه داریم ظرفیت نوآوری و فناوری دانشگاه را دو برابر نماییم.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر سید احمد معتمدی در مراسم شروع سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی امیركبیر ضمن بیان این مطلب اظهار نمود: این دانشگاه جزء قدیمی ترین دانشگاه های كشور به حساب می آید و قدمت یكی از شاخصهای مهم در حوزه های علمی است.
رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر گفت: یكی از خاصیت های دانشگاه های پلی تكنیك این است كه علم را به صورت كاربردی تر دنبال می كنند و دانشگاه صنعتی امیركبیر نیز از این قاعده مستثنی نیست و این رویه را دنبال می كند.
دكتر معتمدی عنوان كرد: همچون شاخصه های دانشگاه صنعتی امیركبیر، سیاسی و اجتماعی بودن فارغ التحصیلان است بدین سبب فارغ التحصیلان ما یك بعدی نیستند و بیشترین مدیران كشور فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند. این در شرایطی است كه دانشگاه های بزرگ دنیا نیز به بحث مدیریت و فعالیت های اجتماعی می پردازند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر با اشاره به برنامه راهبردی این دانشگاه اظهار داشت: بر طبق این برنامه مقرر است دانشگاه تا سال ۱۴۰۴ جزء ۱۰۰ دانشگاه های برتر دنیا شود و بعنوان دانشگاه نسل سوم فعالیت كند. در عین حال كه الان نیز این دانشگاه در ۴ رتبه بندی مطرح دنیا شركت می كند و رتبه های خوبی را كسب كرده است.
وی ادامه داد: دانشگاه نسل سوم دانشگاه هایی هستند كه در چرخه اقتصادی و توسعه كشور نقش بسزایی دارند. ما این مساله را هدف قرار دادیم تا بتوانیم فارغ التحصیلان كارآمدتری داشته باشیم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر با اشاره به اینكه فارغ التحصیلان این دانشگاه باید در كنار تحصیل مهارت های لازم را داشته باشند، اشاره كرد: در بحث نوآوری طی ۵ سال قبل ظرفیت دانشگاه حدود ۱۰ برابر افزایش یافته و در سال تحصیلی جدید برنامه داریم ظرفیت نوآوری و فناوری دانشگاه را دو برابر نماییم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیركبیر، دكتر معتمدی درانتها با اشاره به اینكه دانشجویان جدید الوورد باید سوژه درس خواندن و پایه قوی را مورد توجه قرار دهند، اشاره كرد: بعضی از خانواده ها به دانشجویان مانند دوران دانش آموزی نگاه می كنند اما باید بدانند كه دانشجویان بزرگ شده و وارد جامعه شده اند. بعضی از خانواده ها نیز كاملا دانشجویان رها می كنند كه این مساله نیز برای دانشجویان مشكل به وجود می آورد.




منبع:

1398/07/04
20:47:00
5.0 / 5
4597
تگهای خبر: دانشگاه , شركت , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴