شروع به كار دهمین نمایشگاه كار دانشگاه شریف از هفته آینده

شروع به كار دهمین نمایشگاه كار دانشگاه شریف از هفته آینده

لیمو بلاگ: دهمین نمایشگاه كار دانشگاه صنعتی شریف با هدف ایجاد زمینه ارتباط مستقیم صنعت و دانشگاه و شناسایی علایق و استعدادها، 14 تا 16 مهرماه جاری انجام می شود.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر محمد شریف خانی، دبیر دهمین نمایشگاه كار دانشگاه صنعتی شریف با بیان این كه دهمین نمایشگاه كار دانشگاه صنعتی شریف در ایام در سالن تربیت بدنی استاد جباری این دانشگاه برگزار می شود، اظهار داشت: امروزه با استفاده از آموزه های جهانی به وضوح لزوم دارد اقتصاد و بازار كار كشور توجه ویژه ای به نیروی انسانی داشته باشند تا زمینه برای خلاقیت تولید محصول یا ارائه خدمتی جدید به مردم فراهم گردد و در این راه سطح خدمات رسانی به جامعه ارتقاء یابد.

وی اظهار داشت: یكی از وظایف اصلی صنعت كه در اینجا صاحبان كسب وكار نامیده می شوند، این است كه پروژه ای با هدف روش های جدید اطلاع رسانی نیازهای محیط های كار و اجتماع به كارجویان، دانشجویان و فارغ التحصیلان تعریف كنند، ضمناً لازم است شرایطی فراهم گردد تا كارآفرینان كشور شناسایی شده و با استفاده از مدلهای پیشنهادی شرایط توسعه فضای كسب وكار در كشور فراهم گردد.

عضو هیات علمی دانشكده مهندسی برق دانشگاه شریف اشاره كرد: از طرفی جذب كارجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی كشور در بازار كار منوط به داشتن توانایی ها و خاصیت هایی است كه قسمتی از آنها باید در طول دوران تحصیل در دانشگاه ایجاد شود. بنظر می رسد عدم تناسب بین فرایندها و مواد آموزشی رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه ها با مهارت ها و توانایی های موردنیاز بازار كار، مهم ترین عامل موفق نبودن فارغ التحصیلان در كاریابی و اشتغال است و علاوه بر این مورد، بعضی از عوامل بیرونی كه خارج از حوزه فعالیت و كنترل نظام آموزش عالی است، بر اشتغال فارغ التحصیلان نیز تأثیر بسزایی دارند. نمایشگاه كار می تواند بستری برای پر كردن این خلأ باشد.

دكتر شریف خانی در ادامه، معرفی فرصت های شغلی موجود در بازار كار، رویارویی مستقیم كارجو و كارفرما، امكان جذب نیرو توسط كارفرمایان،
آشنایی با انتظارات و مهارت های موردنیاز كارفرمایان، معرفی كارفرمایان و كارآفرینان موفق جامعه در چارچوب شركت های كارآفرین، معرفی سازمان ها و ادارات مرتبط و نیمه در رابطه با رشته تحصیلی، شناسایی علایق و استعدادها (خودشناسی شغلی)، آشنا شدن كارجویان، دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان با طیف متنوع مهارت های شغلی، برگزاری كارگاه های آموزشی كار و كاریابی، گسترش خدمات مشاوره شغلی و استفاده از مشاوران متخصص، ایجاد نشریه های شغلی در بازار كار و ایجاد یك محیط جدید و انگیزشی برای تعامل بیشتر كارجو و كارفرما را ازجمله مهم ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست.

دبیر دهمین نمایشگاه كار دانشگاه صنعتی شریف در ادامه اظهار داشت: استخدام، آموزش و كارآموزی، مراكز دولتی، كارآفرینی و خدمات شغلی چهار محور اصلی برگزاری این نمایشگاه خواهد بود.

دكتر شریف خانی تصریح كرد: این گونه نمایشگاه ها فرصت مناسبی را برای شركت ها و سازمان ها فراهم می آورد تا با تعداد زیادی از نیروهای جویای كار ملاقات كرده و در یك فضای رقابتی نسبت به جذب نفرات موردنظر خویش اقدام نمایند.

وی اشاره كرد: بازدید از نمایشگاه كار برای عموم بلاعوض است و علاقه مندان می توانند جهت حضور در وب سایت این نمایشگاه به آدرس http: //jobfair.sharif.ir ثبت نام كنند.

برمبنای اعلام روابط عمومی دانشگاه شریف، نمایشگاه كار دانشگاه صنعتی شریف به صورت فصلی و یا سالیانه برگزار می گردد و می توان از آن بعنوان نمایشگاه فرصت های شغلی یاد كرد، به نحوی كه فرصت های فراوان كاری و كارآفرینی در بیشتر زمینه های تحصیلی برای دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان ارائه می شود.




منبع:

1398/07/06
18:24:47
5.0 / 5
4359
تگهای خبر: تولید , خدمات , دانشگاه , سازمان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳