با حضور رییس صندوق نوآوری و شكوفایی؛

سه محصول دانش بنیان صنعت فولاد رونمایی گردید

سه محصول دانش بنیان صنعت فولاد رونمایی گردید

به گزارش لیمو بلاگ در حاشیه گردهمایی شركت های دانش بنیان و استارتاپ های حوزه فولاد از سه محصول دانش بنیان رونمایی گردید.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، در آخرین روز از گردهمایی شركت های دانش بنیان و استارتاپ صنعت فولاد، سه شركت دانش بنیان با حضور دكتر علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی از محصولات خود رونمایی كردند.
این محصولات به این شرح است:
یاتاقان های سه لایه یكی از دستاوردهای شركتهای دانش بنیان است. شركت تولیدكننده این یاتاقان ها، مبلغ ۲۷۵ میلیون تومان از تسهیلات كوتاه مدت سرمایه در گردش صندوق نوآوری بهره مند شده و توانسته است این محصول را تولید نماید.
این شركت تنها تولیدكننده یاتاقان های سه لایه آلومینیومی در ایران است كه یاتاقان های سه لایه (فلزی) از سه نوع لایه مختلف فولاد، فلز آستری و فلز روكش تشكیل شده اند.

یكی دیگر از شركت ها توانست از دستگاه كوانتوكتر بر پایه آهن، مس و آلومینیوم خود رونمایی كند.
این شركت با استفاده از تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی صندوق نوآوری و شكوفایی توانسته است نمونه ای از این دستگاه را بسازد. كاربرد این دستگاه انجام آنالیز كمی و كیفی پایه های فلزی در صنایع متالوژی و ریخته گری و آزمایشگاه های مرجع است.

رونمایی دیگر، مربوط به بنیاد علوم كاربردی رازی، با خدمات آزمایشگاهی آنالیز مواد معدنی بود.
این خدمت تجهیز آزمایشگاه آنالیز مواد بنیاد علوم كاربردی رازی با دستگاه X-ray diffraction) XRD) و XRF پرتابل، جهت عرضه خدمات آزمایشگاهی مناسب به پژوهشگران و صنعتگران است.

تسهیلات مصوب صندوق نوآوری وشكوفایی به بنیاد علوم كاربردی رازی به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۱ درصد برای تامین سرمایه جهت خرید دستگاه های مورد نیاز بوده است.
این عرضه خدمات آزمایشگاهی مربوط به شناسایی و آنالیز مواد گوناگون در صنایع مختلف است كه در صورت عملكرد مناسب از لحاظ فنی، می تواند بعنوان یكی از ابزارهای شناسایی و آنالیز مواد، زمینه ساز توسعه علم و فناوری در حوزه های مختلف باشد.



1398/07/09
14:37:12
5.0 / 5
4450
تگهای خبر: پژوهش , تولید , خدمات , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱