دبیر ستاد نانو اعلام كرد

فروش ۲۶۰۰ میلیاردی شركت های نانویی در سال گذشته، رشد ۸۰ درصدی بازار نانویی

فروش ۲۶۰۰ میلیاردی شركت های نانویی در سال گذشته، رشد ۸۰ درصدی بازار نانویی

به گزارش لیمو بلاگ دبیر ستاد توسعه فناوری نانو میزان فروش محصولات نانویی ایران در سال قبل را 2600 میلیارد تومان ذكر كرد كه قسمتی از آن مربوط به صادرات بوده است و اظهار داشت: هدف گذاری ما بر صنعتی سازی و توسعه بازار در محصولات نانویی است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر سعید سركار امروز در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو با اشاره به توانمندی های به وجود آمده در كشور در زمینه توسعه نانو اظهار نمود: ایران هم اكنون دارای ۳۰ هزار متخصص در حوزه نانو فناوری در مقاطع كارشناسی ارشد و بالاتر است.
وی با بیان این كه آنچه كه موجب توسعه این حوزه شده، حاصل تلاش ها و بنیه علمی متخصصان كشور بوده است، افزود: ما از نظر تولید علم نانو در سال ۲۰۰۱ میلادی كه در این عرصه فعال شدیم، با انتشار ۱۰ مقاله رتبه ۵۷ دنیا را داشتیم.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو اشاره كرد: در سال قبل محققان ایرانی تولید مقالات خودرا از مرز ۱۰ هزار مقاله گذراندند و حدود ۲۵ درصد از تولیدات علمی مربوط به حوزه نانو بوده است.
سركار اشاره كرد: این عدد نشان داده است كه ایران از بنیه علمی قوی برخوردار می باشد و بدون این بنیه علمی حركت در مرزهای دانش و توسعه علمی و موفقیت حاصل نمی گردد.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با تاكید بر این كه ایران از نظر تولید علم برای سومین سال متوالی رتبه چهار خودرا حفظ نموده است، افزود: علاوه بر آن ما به صاحبان صنعت این پیام را ارسال كردیم كه اگر امروز از این فنآوری نوظهور غافل شوند، در آینده رقابت پذیری خودرا از دست خواهند داد.
وی تصریح كرد: این پیام به خوبی و درستی از طرف صنایع دریافت شد، به شكلی كه ما امروز شاهد می باشیم كه بیشتر از ۲۲۰ شركت تولیدی در حوزه نانو فناوری به وجود آمده است.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، تعداد محصول نانوفناوری مورد تایید در بازار را ۶۱۰ محصول ذكر كرد و اظهار داشت: علاوه بر آن نانو فناوری در بیشتر از ۱۵ حوزه صنعتی كاربردی شده است.
وی افزود: هم اكنون تمركز ما بر صنعتی سازی و توسعه بازار خصوصاً توسعه صادرات محصولات نانویی است.
سركار با بیان این كه امروزه شاهد رشد ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی از بازار نانو هستیم، اظهار نمود: در سال ۱۳۹۶ بازار محصولات نانویی در ایران ۱۴۰۰ میلیارد تومان بوده و این میزان در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۲۶۰۰ میلیارد تومان شده است كه قسمتی از این بازار مربوط به كشورهای خارجی است.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان این كه محصولات نانویی ایران به ۴۵ كشور صادر می شود، افزود: در دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو در كنار سالن خلیج فارس، سالن دیگری نیز به این شركت ها اختصاص داده شده است.
وی با ابراز امیدواری از این كه این رشد و توسعه نانو به صورت فزاینده ای ادامه یابد، اشاره كرد: اساسا به چنین جایگاهی قانع نیستیم، چون توان و لیاقت كشور را فراتر از آن چیزی می بینیم كه شاهد می باشیم.
سركار افزود: هدف گذاری ما این است كه در سال ۱۴۰۴ شاهد صادرات یك میلیارد دلاری باشیم كه در این راستا نیز برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.




منبع:

1398/07/18
14:36:58
5.0 / 5
4884
تگهای خبر: تولید , شركت , صادرات , صنایع
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴