مدیر مركز رشد دانشگاه محقق اردبیلی:

پذیرای ایده های فناورانه در صنایع تبدیلی هستیم

پذیرای ایده های فناورانه در صنایع تبدیلی هستیم

به گزارش لیمو بلاگ مدیر مركز رشد دانشگاه محقق اردبیلی ˮكشاورزیˮ و ˮگردشگریˮ را از مزیت های منطقه ای استان اردبیل برای توسعه فناوری عنوان نمود و اظهار داشت: فرآوری زراعی، باغی، شیلات، دام و طیور، جنگل و مرتع و... در صنایع تبدیلی مد نظر قرار می گیرند و در این عرصه پذیرای ایده های نو و فناورانه هستیم.


برومند صلاحی در گفت وگو با ایسنا برخی زمینه های فعالیت واحدهای فناور این مركز را خدمات فناوری اطلاعات، اپلیكیشن های در رابطه با گردشگری و بوم گردی، بهینه سازی ماشین آلات كشاورزی، بهینه ­سازی مصرف انرژی و انرژی های نو و تجدیدپذیر، گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، تجهیزات پزشكی و صنایع تبدیلی عنوان نمود و توضیح داد: در صنایع تبدیلی، فرآوری زراعی، باغی، شیلات، دام و طیور، جنگل و مرتع و... مد نظر قرار می گیرد.
وی تاكید كرد: در صنایع تبدیلی، پذیرای ایده های بدیع هستیم و ارائه ایده های فناورانه در این عرصه را از مناسب ترین راهكارهای توسعه اشتغال می دانیم.
مدیر مركز رشد دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینكه مركز رشد دانشگاه محقق اردبیلی از سال ۸۶ تابحال به فعالیت خود ادامه می دهد، اظهار داشت: مجوز فعالیت ما از وزارت علوم، مجوز جامع است و علاوه بر موارد مذكور، در اغلب حوزه های فنی و مهندسی، نانومواد، صنایع الكترونیك، آب و محیط زیست، عمران و نرم افزارهای فروش محصول در محیط اینترنت فعالیت داریم.
صلاحی با اشاره به اینكه واحدهای فناور از نظر تأمین فضای اداری، آزمایشگاه، تسهیلات كم بهره و ارائه مشاوره های عمومی و تخصصی در زمینه­ های تجاری­ سازی، حقوقی، مالی، بازرگانی، بازاریابی، فروش، بیمه، ثبت اختراع، دانش­ بنیان شدن و استانداردسازی و برندسازی مورد حمایت قرار می گیرند، اضافه كرد: واحدهای فناور پس از تولید نمونه اولیه محصول می توانند شركت خودرا ثبت كنند و پس از دریافت مجوزهای فروش محصول نیز به پارك های علم و فناوری معرفی می گردند تا محصول خودرا در چارچوب تولید انبوه به جامعه عرضه كنند.
وی تعداد واحدهای فناور این مركز را ۸۰ واحد عنوان نمود و اظهار داشت: از این تعداد چهار شركت دانش بنیان هستند، همین طور برخی واحدهای فناور كه دارای كارگاه تولیدی هستند، خارج از مركز رشد مستقرند؛ اما همچنان تحت نظارت ما قرار دارند.
مدیر مركز رشد دانشگاه محقق اردبیلی درانتها اضافه كرد: بعضی از شركت های ما كه در زمینه تولید داروی گیاهی فعالیت دارند، با كشورهای عراق و آذربایجان وارد همكاری شده اند. همین طور بعضی شركت های دیگر مركز رشد در زمینه پروژكتورهای پرقدرت فعالیت دارند و با كشورهای اروپایی وارد همكاری مشترك شده اند.
به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، صنایع تبدیلی و تكمیلی بخش كشاورزی به صنایعی گفته می شود كه به فرآوری و عمل آوری نباتی و حیوانی (زراعی، باغی، شیلاتی، دام و طیور، جنگل و مرتع) می پردازد. فرآوری در برگیرنده تغییرات فیزیكی، شیمیایی، نگهداری، بسته بندی و توزیع است. صنایع تبدیلی و تكمیلی می تواند لطمه پذیری محصولات كشاورزی را كاهش داده و ارزش افزوده آنها را زیاد كند.




منبع:

1398/08/03
22:33:18
5.0 / 5
4459
تگهای خبر: الكترونیك , اینترنت , پزشكی , تولید
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳