كنترل كندوی زنبور عسل بدون نیاز به بازكردن آن ممكن شد

كنترل كندوی زنبور عسل بدون نیاز به بازكردن آن ممكن شد

لیمو بلاگ: زنبورداران برای كنترل شرایط كندوهای خود مجبور به باز كردن آنها هستند كه این كار وقت گیر بوده و زنبورها را هم گرفتار استرس می كند، اما یك دستگاه جدید این مشكل را حل می كند.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از نیواطلس، تعدادی از محققان هلندی ابزاری را برای كنترل شرایط كندوهای زنبور عسل موسوم به BEEP ابداع نموده اند كه وسیله ای ضدآب است و در زیر بدنه كندوها قرار می گیرد و بطور دائمی وزن كندو، دمای داخلی آن و سطح سروصدای زنبورها را كنترل می كند.
برای كنترل دو مورد دوم از حسگرهایی استفاده می شود كه از داخل دستگاه BEEP به درون كندو كشیده شده و به آن وصل شده اند. داده های جمع آوری شده از كندوها هر ۱۵ دقیقه یك دفعه بطور بی سیم برای كاربر ارسال می شوند و تامین برق BEEP هم با دو باتری AA صورت می گیرد. داده های مذكور بوسیله اپلیكیشن خاص طراحی شده برای گوشی یا كامپیوتر قابل مشاهده خواهند بود.
در صورت وقوع هرگونه تغییر ناگهانی در شرایط كندو، پیام هشداری برای زنبوردار ارسال می شود. بعنوان مثال كاهش وزن كندو می تواند نشاندهنده وقوع مشكلی برای زنبورها و یا كاهش تولید عسل باشد.
كاهش دما نیز می تواند نشانگر توقف ناگهانی تخم گذاری ملكه زنبورها باشد. كاهش سروصدا نیز می تواند نشانگر مشكلاتی مانند بیماری زنبورهای عسل باشد. قیمت این محصول كه در آینده نزدیك تولید می شود ۳۲۶ دلار است.


منبع:

1398/08/18
17:46:09
5.0 / 5
4907
تگهای خبر: تولید , كامپیوتر
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵