یك مقام مسئول خبر داد؛

پهنه های صنعتی متروكه تهران به مركز نوآوری تبدیل می شوند

پهنه های صنعتی متروكه تهران به مركز نوآوری تبدیل می شوند

لیمو بلاگ: رئیس مركز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: پهنه های صنعتی متروكه و فرهنگسراهای غیرفعال تهران به كارخانه ها و مراكز نوآوری تبدیل می شوند.



اسماعیل قادری فر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طبق توافقاتی كه معاونت علمی با شهرداری تهران داشته و تفاهمنامه ای كه در این زمینه منعقد كرده پیش بینی شده كه پهنه های صنعتی متروكه در سطح شهر تهران به كارخانه های نوآوری تبدیل گردد.
وی اضافه كرد: این پهنه های صنعتی متروكه با تبدیل شدن به كارخانه های نوآوری می توانند محلی برای كسب و كارهای دانش بنیان باشند.
قادری فر با اشاره به اینكه این عملكرد با رویكرد توسعه زیست بوم نوآوری در كشور و كلان شهرها اجرایی می شود، اظهار داشت: بنا داریم پهنه های صنعتی متروكه و فرهنگسراهای غیرفعال تهران را به كارخانه های نوآوری تبدیل نماییم.
به گزارش لیمو بلاگ به نقل از مهر، هفدهم مهر ماه تفاهم نامه همكاری بین شهرداری و معاونت علمی در امتداد پشتیبانی از شركت های دانش بنیان و استارت آپ ها به امضا رسید. در این تفاهم نامه تسهیل استقرار استارت آپ ها، شتاب دهنده ها و احداث مراكز فناوری و كارخانه های نوآوری در بافت های فرسوده و پهنه های صنعتی متروكه شهر تهران از موضوعات اصلی این تفاهم نامه به حساب می آید.
همچنین این تفاهم نامه به توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری و همین طور جریان سازی و بهره برداری از اثرات توسعه ای، استقرار استارت تاپ ها و كسب و كارهای دانش بنیان در فضای شهری و صنعتی تاكید دارد.
از سوی دیگر این تفاهم نامه به راه اندازی مجتمع های فناوری و كارخانه های استارت آپی در پهنه های صنعتی و بافت های فرسوده ناكارآمد تاكید دارد.
در این تفاهم نامه شهرداری و معاونت علمی توافق كردند كه تمام هزینه های تسهیل گری در حوزه ارزیابی و انتخاب استارت آپ ها و نظارت بر فعالیت و ارزیابی عملكرد آنها را به عهده داشته باشند.

1397/08/23
15:32:07
5.0 / 5
4815
تگهای خبر: دانش بنیان , شركت , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳