در گزارش لیمو بلاگ اعلام شد:

توانایی بالای پژوهشگران برای تولید داروهای جدید ضد سرطان در كشور

توانایی بالای پژوهشگران برای تولید داروهای جدید ضد سرطان در كشور

به گزارش لیمو بلاگ مدیرعامل یك شتابدهنده اظهار داشت: پژوهشگران در كشور در صدد هستند با تكنولوژیهای جدید داروهای نوتركیبی را برای درمان انواع سرطان ها به تولید برسانند.



دكتر امیرحسین كارگاه مدیرعامل یك شتابدهنده با اشاره به پتانسیل بالای تولید داروهای ضد سرطان جدید در كشور برای درمان سرطان های ریه، خون، پوست و... به خبرنگار مهر اظهار داشت: حالا تكنولوژی صنعتی این داروها به واسطه متخصصان شركت های دانش بنیان نوپا انجام پذیرفته است.
وی با اشاره به اینكه این داروها در لیست رسمی داروهای كشور نیستند، بیان كرد: باید این داروها وارد این فهرست شوند تا بتوان مجوز تولید آنها را ستاندن كرد برای اینكه هم اكنون حتی تجویز آن توسط پزشكان موجب تعلیق پروانه پزشكی می شود.
مدیرعامل این شتابدهنده با اشاره به اینكه برای تولید این داروها، شركت های صاحب دانش فنی حالا در مرحله ورود به لیست هستند، بیان كرد: بلافاصله پس از ثبت، وارد مرحله تولید صنعتی و مطالعات بالینی خواهند شد كه می توان آنها را ظرف ۲ الی ۳ سال به بازار عرضه نمود.
كارآگاه عنوان كرد: ما مكاتبات زیادی با وزارتخانه داشتیم كه مكانیزمی پیدا نماییم كه هزینه های نظام سلامت به واسطه ورود داروهای جدید به لیست بالا نرود و مردم هم امكان تامین آنها را داشته باشند.
مدیرعامل این شتابدهنده با تاكید بر اینكه یكی از چالشهای توسعه صنعت تولید داروهای بیوتكنولوژی قرار نگرفتن داروهای جدید در فهرست داروهای رسمی است، بیان كرد: اگر این اتفاق رخ ندهد و داروها در فهرست قرار نگیرند، ما رشد شركتهای دانش بنیان و توسعه تكنولوژی را نخواهیم داشت.
كارآگاه اشاره كرد: اگر این چالش برطرف شود، سبد محصولات داروهای بیماران خاص كشور توسعه می یابد و داروهای جدید در اختیار مردم قرار می گیرد. این روند توان رقابتی كشور را در بازارهای صادراتی نیز بالا می برد.
وی همین طور به پتانسیل تولید واكسنهای نوتركیب توسط شركتهای دانش بنیان اشاره نمود و اظهار داشت: پژوهشگران شركتهای دانش بنیان همواره در صدد هستند واكسن نوتركیب انسانی را برای جلوگیری از سرطان دهانه رحم در بانوان به تولید برسانند كه این دارو در دهه فجر رونمایی می شود.


منبع:

1398/08/26
07:24:53
5.0 / 5
4654
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳