در نشست ساختارهای حمایتی كسب و كارهای نوپا و دانش بنیان اعلام شد

احراز دانش بنیانی برای ۱۱ صندوق پژوهش و فناوری

احراز دانش بنیانی برای ۱۱ صندوق پژوهش و فناوری

به گزارش لیمو بلاگ مدیركل توانمندسازی صندوق نوآوری و شكوفایی با بیان این كه صندوق های پژوهش و فناوری می توانند دانش بنیان شوند، از دانش بنیان شدن ۱۱ صندوق پژوهش و فناوری اطلاع داد و اظهار داشت: شركت های دانش بنیان دنیا به ازای استخدام هر نیروی انسانی از كاردانی به بالا می توانند از تسهیلات این صندوق بهره مند شوند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر شاهوردی امروز در نشست ساختارهای حمایتی كسب و كارهای نوپا و شركت های دانش بنیان كه همزمان با هفته جهانی كارآفرینی برگزار شد، با اشاره به سابقه تأثیر و تدوین اساسنامه صندوق نوآوری و شكوفایی اظهار نمود: این صندوق فعالیت اصلی خویش را در سال ۱۳۹۲ با هدف كمك به شركت های دانش بنیان و توسعه اقتصاد كشور مبتنی بر حوزه های دانش بنیان افتتاح شد.
وی ساختار این صندوق را هیات امنایی دانست و افزود: خدمات صندوق در چهار دسته اعطای تسهیلات، ضمانت نامه، سرمایه گذاری و توانمندسازی تقسیم می شود و این تسهیلات برای شركت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است، ولی این صندوق برنامه های حمایتی هم برای استارتاپ ها و شتابدهنده ها در نظر گرفته است.
مدیركل توانمندسازی صندوق نوآوری و شكوفایی با اشاره به جزئیات پشتیبانی از شركت های دانش بنیان، اشاره كرد: تا ۷۰ درصد از هزینه های فضای كار و تسهیلات با نرخ ترجیحی برای استارتاپ ها در نظر گرفته شده است.
شاهوردی اعطای تسهیلات كم بهره به صندوق های پژوهش و فناوری را از دیگر برنامه های حمایتی صندوق نوآوری و شكوفایی ذكر كرد و خاطرنشان كرد: در دسته بندی های جدید صندوق های پژوهش و فناوری می توانند دانش بنیان شوند كه بر این اساس تابحال دانش بنیانی ۱۱ صندوق پژوهش و فناوری احراز شده است.
مدیركل توانمندسازی صندوق نوآوری و شكوفایی با اشاره به اجرای برنامه مشترك جهت راه اندازی صندوق های جسورانه بورسی، توضیح داد: صندوق نوآوری و شكوفایی با سرمایه گذاران برای ایجاد صندوق های بورسی مشاركت دارد.
وی همینطور به بیان حمایت های این صندوق از شركت های دانش بنیان پرداخت و اظهار نمود: شركت هایی كه تمایل به تولید نمونه اولیه محصولات دانش بنیان خویش را داشته باشند، می توانند از حمایت های صندوق برخوردار باشند. تسهیلات این صندوق برای نمونه سازی در چارچوب تسهیلات قرض الحسنه با نرخ بهره چهار درصد اعطا می شود.
شاهوردی با تاكید بر این كه صندوق نوآوری و شكوفایی برای ساخت نمونه مهندسی، تسهیلات با نرخ چهار درصد اعطا می كند، خاطرنشان كرد: بازپرداخت این تسهیلات به صورت مرحله ای و متناسب با پیشرفت طرح است و در مجموع دوره بازپرداخت و تنفس سه ساله در نظر گرفته شده است.
مدیركل توانمندسازی صندوق نوآوری و شكوفایی تجهیز كارگاه آماده سازی خط تولید را از تسهیلات پیش از تولید صنعتی شركت های دانش بنیان نام برد كه با نرخ بهره ۱۱ درصد در اختیار آنها قرار می گیرد و افزود: برای تسهیلاتی كه جهت تولید صنعتی به شركت ها پرداخت می شود، بازپرداخت هفت ساله در نظر گرفته شده است.
وی تسهیلات لیزینگ برای توسعه بازار شركت های دانش بنیان را از دیگر خدمات صندوق نوآوری و شكوفایی نام برد و افزود: علاوه بر آن سرمایه در گردش با نرخ بهره ۱۱ درصد از دیگر تسهیلات این صندوق است كه دوره بازپرداخت و تنفس در آن حداكثر دو ساله است. علاوه بر آن در چارچوب سرمایه در گردش بانكی تا ۷۰ درصد فروش دانش بنیان شركت ها از راه بانك ها به این شركت ها اعطا می شود.
به گفته مدیركل توانمندسازی صندوق نوآوری و شكوفایی تسهیلات سرمایه در گردش بانكی یك ساله با نرخ بهره ۱۲ درصد، دو ساله ۱۵ درصد و سه ساله ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است.
شاهوردی با اشاره به جزئیات تسهیلات خرید و رهن فضای كار برای شركت های دانش بنیان، خاطرنشان كرد: این تسهیلات تا ۷۰ درصد ارزش كارشناسی شده ساختمان به شركت ها پرداخت می شود و بر مبنای قوانین به شركت های مستقر در تهران تا سقف دو میلیارد تومان، در كلانشهرها تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان و در سایر شهرها یك میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد اعطا می شود.
به گفته وی، تسهیلات استقرار موقت شركت های دانش بنیان در تهران ۴۰۰ میلیون تومان، در كلانشهرها ۳۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
مدیركل توانمندسازی صندوق نوآوری و شكوفایی همینطور اشاره كرد: شركت هایی كه بتوانند نیروهای متخصص را استخدام كنند، می توانند از تسهیلات این صندوق برخوردار باشند؛ به صورتی كه هر ۱۵ نفری كه در استخدام شركت های دانش بنیان در آیند و به مدت سه ماه در فهرست بیمه این شركت ها حضور داشته باشند، می توانند تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق نوآوری و شكوفایی دریافت نمایند.
به گفته شاهوردی، در گذشته شركت ها می توانستند نیروهای متخصص دارای مدرك كارشناسی به بالا را استخدام كنند، ولی در قوانین جدید سطح مدرك نیروهای انسانی، كاردانی تعیین شده است.
وی با اشاره به حمایت های این صندوق برای شركت هایی كه دارای مشتریان دولتی هستند، اظهار نمود: در این همكاری شركت ها باید اسناد خزانه اسلامی عرضه كنند كه صندوق نوآوری و شكوفایی تسهیلاتی را به این شركت ها اعطا خواهد نمود.
مدیركل توانمندسازی صندوق نوآوری و شكوفایی با اشاره به صدور انواع ضمانت نامه ها برای شركت های دانش بنیان با تاكید بر این كه در بعضی از موارد صدور این ضمانت نامه ها یك روزه انجام شده است، افزود: خدمات سرمایه گذاری كه شامل «هم سرمایه گذاری» و تاسیس صندوق می شود، از دیگر تسهیلات ما به حساب می آید.
وی افزود: در شیوه "هم سرمایه گذاری" یك نهاد سوم مانند صندوق های پژوهش و فناوری وارد می شود و در این شیوه مشاركت، ۲۰ درصد از جانب صندوق های پژوهش و فناوری و ۸۰ درصد از جانب صندوق نوآوری و شكوفایی برای شركت های دانش بنیان سرمایه گذاری صورت می گیرد، در صورتیكه دانشگاه ها یا پارك های علم و فناوری قصد سرمایه گذاری در پروژه های شركت های دانش بنیان را داشته باشند، در چارچوب "هم سرمایه گذاری" جزئی از تسهیلات لازم در اختیار شركت ها قرار می گیرد.
شاهوردی با اشاره به تسهیلات این صندوق جهت دریافت استانداردها برای محصولات دانش بنیان، خاطرنشان كرد: این صندوق برای دریافت استانداردهای صادراتی تا ۵۰ درصد (۱۰۰ میلیون تومان) پرداخت می كند كه شركت ها از این تسهیلات می توانند برای دریافت استانداردهای CE بهره مند شوند.
به گفته مدیركل توانمندسازی صندوق نوآوری و شكوفایی، دریافت استانداردهای تخصصی تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای شركت ها تامین می شود. علاوه بر آن برای ثبت اختراع و نشان صنعتی و طرح صنعتی از جانب صندوق نوآوری تسهیلاتی به شركت ها اعطا می شود.



1398/09/02
14:40:06
5.0 / 5
4720
تگهای خبر: پژوهش , تولید , خدمات , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵