در تفاهمنامه چندجانبه با بنیاد ملی نخبگان اعلام شد

تشكیل زیست بوم تلفن همراه در وزارت ارتباطات

تشكیل زیست بوم تلفن همراه در وزارت ارتباطات

به گزارش لیمو بلاگ معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تعریف پروژه های پیشران در امتداد اقتصاد مقاومتی آگاهی داد و اظهار داشت: همچون این پروژه ها می توان به تشكیل زیست بوم تلفن همراه با نگاه پشتیبانی از تولید داخل اشاره نمود.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر هاشمی امروز در مراسم امضای تفاهم نامه میان بنیاد ملی نخبگان، سازمان صدا و سیما و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات كه در امتداد اجرای طرح احمدی روشن صورت گرفت، به بیان اهداف و ماموریت های معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات اشاره نمود و اضافه كرد: در این معاونت طرح اقتصاد مقاومتی با عنوان "كریدور فاوا" تعریف شده است.
وی با اشاره به اینكه در این طرح تعدادی پروژه های پیشران در نظر گرفته شده است، اظهار نمود: همچون پروژه های پیشران تعریف شده در این طرح می توان به طرح كمك به تشكیل زیست بوم تلفن همراه با نگاه پشتیبانی از تولید داخل اشاره نمود.
هاشمی در این زمینه توضیح داد: زمانی كه صحبت از تلفن همراه می شود. مولفه های مختلفی در این زیست بوم نقش ایفا می كنند كه این مولفه ها از تولید سخت افزار تا تشكیل استارتاپ ها و پیاده سازی نرم افزارها برای ارائه خدمات و سرویس ها می شود.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، بیگ دیتای شكل گیری اینترنت اشیاء و منطبق بر نیاز و نسل پنجم اینترنت را از دیگر پروژه های پیشران طرح اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه نام برد و تصریح كرد: ایجاد ارتباط میان نهادهای مختلف همچون لزوم های مورد نیاز امروز كشور ما است. چونكه در این ارتباطات علاوه بر شناسایی نخبگان از هسته های نخبگانی در رفع معضلات كشور بهره گرفته می شود.
هاشمی با اشاره به امضای تفاهم نامه با بنیاد ملی نخبگان اشاره كرد: در معاونت فناوری وزارت ارتباطات آمادگی داریم كه با تمام توان از توانمندی های نخبگان در امتداد حل مسئله كمك بگیریم.




منبع:

1398/09/04
11:44:16
5.0 / 5
4391
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵