حذف ۴۰۰ كانال از یوتیوب به دنبال رسوایی اخلاقی

حذف ۴۰۰ كانال از یوتیوب به دنبال رسوایی اخلاقی

لیمو بلاگ: به دنبال افشای یك رسوایی اخلاقی در یوتیوب، این شبكه اجتماعی مجبور به حذف بیشتر از ۴۰۰ كانال و پاك كردن ده ها میلیون اظهار نظر و كامنت شد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ورج، تبلیغ برای سوءاستفاده از كودكان بوسیله انتشار برخی محتوای چندرسانه ای، اظهارنظر(كامنت) و غیره در یوتیوب با واكنش تند خیلی از كاربران، اولیا و نهادها و شركت های تبلیغاتی روبه رو شده و حتی بعضی از شركت های تجاری در اعتراض به این رویداد از انتشار آگهی های خود در یوتیوب خودداری كرده اند كه این امر می تواند زیان مالی هنگفتی را برای این شبكه اجتماعی به ارمغان آورد.
اولین بار فردی به نام فیلیپ دی فرانكو با انتشار ویدئویی در یوتیوب در مورد گسترش پدیده سوءاستفاده از كودكان بوسیله امكانات یوتیوب آگهی داد.
بر اساس بررسی های وی بااینكه چنین ویدئوهایی در ظاهر در یوتیوب منتشر نمی شوند، اما با جستجوی برخی كلیدواژه های خاص، افراد ویدئوهایی را می یابند كه ظاهرا با موضوعات دیگری تولید شده اند، اما در اصل به منظور تبلیغات برای سواستفاده از كودكان در وب قرار گرفته اند. معمولا در بخش نظرات یا كامنت های این ویدئوها هم تبلیغات سایت هایی كه با همین هدف طراحی شده اند در دسترس قرار می گیرد.
یوتیوب در واكنش به انتشار خبر این مساله از بررسی آن با همكاری پلیس آگاهی داد و اضافه كرد: در این زمینه بطور كامل از قوانین فدرال آمریكا تبعیت می كند. همچون شركت هایی كه در اعتراض به این رسوایی نشر آگهی های بازرگانی در یوتیوب را متوقف كرده اند می توان به نستله، اپیك گیمز و دیزنی اشاره نمود.

1397/12/04
14:39:42
5.0 / 5
25
تگهای خبر: تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵