با استفاده از شكافهای قانونی؛

آمازون از زیر پرداخت مالیات در می رود

آمازون از زیر پرداخت مالیات در می رود

رئیس جمهوری آمریکا در یک سخنرانی اشاره نمود آمازون یکی از شرکت هایی است که با استفاده از شکاف های مختلف در قانون، مالیات بر درآمد نمی پردازد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از رویترز، جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود اشاره نمود شرکت آمازون مالیات های دولت فدرال را پرداخت نکرده است. وی در این سخنرانی به بار مالیات بر شرکتهای چند ملیتی و افزایش نرخ مالیات شرکتی هم پرداخت.
طبق سند ۲۵ صفحه ای که کاخ سفید منتشر نموده، دولت آمریکا تصمیم دارد مالیات شرکتی را از ۲۱ به ۲۸ درصد برساند. همینطور مقرر است با تغییراتی در قانون مالیات، شکاف هایی بسته شود که به شرکت ها اجازه می دهد سود خویش را به کشورهای دیگر منتقل کنند.
رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود اظهار داشت: آمازون یکی از ۹۱ شرکت سودآور ذکر شده در نشریه «فورچون ۵۰۰» است که با استفاده از شکاف های مختلف مالیات بر درآمد فدرال را نمی پردازد. این درحالی است که خانواده های متوسط این کشور بیشتر از ۲۰ درصد مالیات می پردازند. او در اینباره اظهار داشت: من نمی خواهم آنها را تنبیه کنم اما این روند درست نیست.
آمازون ۲ سال هیچ مالیات فدرالی پرداخت نکرد و در نهایت از ۲۰۱۹ میلادی پرداخت مالیات بر درآمد فدرال را شروع کرد.
این نخستین باری نیست بایدن به آمازون اشاره می کند. در ژوئن ۲۰۱۹ میلادی او ضمن اشاره به آمازون گفت هیچ شرکتی نباید میلیاردها دلار درآمد داشته باشد و مالیاتی کمتر از آتش نشانان و معلمان پرداخت کند.


منبع:

1400/01/13
17:45:08
5.0 / 5
829
تگهای خبر: شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳