سرپرست دانشگاه امیركبیر خبرداد؛

توسعه خدمات سوپر کامپیوتر سیمرغ به دستگاههای اجرائی

توسعه خدمات سوپر کامپیوتر سیمرغ به دستگاههای اجرائی

به گزارش لیمو بلاگ، سرپرست دانشگاه امیرکبیر درباره ی برنامه های تحقیقاتی این دانشگاه در سال جدید اظهار داشت: خدمات سوپر کامپیوتر سیمرغ به دستگاههای اجرائی حمل و نقل و دریا توسعه می یابد.



علیرضا رهایی سرپرست دانشگاه صنعتی امیر کبیر در گفت و گو با مهر اظهار داشت: امیرکبیر به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور وظیفه دارد از پتانسیل بزرگ علمی و تحقیقاتی خود برای حل مشکلات کلان صنعت کشور استفاده نماید، به عنوان مثال در دوره قبل در سال های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ دانشگاه در ۱۶ طرح کلان ملی مانند شبکه ملی اطلاعات کشور، طراحی و ساخت هواپیمایی با اندازه متوسط، شبکه های هوشمند توزیع برق و شبکه های هوشمند حمل و نقل فعال بود.
وی اضافه کرد: در این دوره دانشگاه در قالب ۱۸ دانشکده، ۱۴ پژوهشکده و ۴ پردیس خود در بندر عباس، ماهشهر، گرمسار و کیش انجام چهار برنامه کلان مطالعاتی و تحقیقاتی را در اولویت کار خود قرار داده است.
سرپرست دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: این برنامه ها عبارت اند از مطالعات علمی و تحقیقاتی دریا محور، مطالعات علمی و تحقیقاتی هوایی و هوا فضا، مطالعات علمی و تحقیقاتی فناوری های نوظهور و هوش مصنوعی، مطالعات علمی و تحقیقاتی انرژی و تولید دانش بنیان. وی ادامه داد: ارتباطات گستردهای با ارگان های مختلف ذیربط برقرار شده و طرح های بزرگی تعریف شده که مقدمات اجرائی کردن آنها فراهم گشته است. همین طور پژوهشکده های دانشگاه که ماموریت انجام طرح های کلان را دارند مجدداً فعال شده و درگیر انجام طرح های مورد نیاز کشور شده اند. رهایی افزود: سوپرکامپیوتر سیمرغ دانشگاه نیز حالا بزرگترین سوپرکامپیوتر کشور از نظر ظرفیت و سرعت پردازش است. یکی از اهداف مهم در سال آینده توسعه خدمات این سوپرکامپیوتر به دستگاه های مختلف اجرائی ازجمله شبکه حمل و نقل و صنایع دریایی است.


منبع:

1403/01/18
10:02:23
5.0 / 5
377
تگهای خبر: پژوهش , تولید , خدمات , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱